Az igazán jó ételek a legjobbat érdemlik – a konyhai eszközök tekintetében is. A METRO a vendéglátósoknak olyan eszközöket biztosít a METRO Professional termékekkel, melyek megbízható társaik lesznek a kulináris alkotásban. Bár már a termékfejlesztés első fázisaiba is bevonódnak a vendéglátóipar képviselői, ezekre a cikkekre is áll a mondás: a puding próbája az evés! Ezért, mielőtt piacra kerülnének, működő vendéglátóipari egységekben kerülnek bevetésre, ahol még időben lehull a lepel esetleges hibáikról.
Tesztkonyhák
A METRO tesztelésbe bevont különböző partnerei több ezer terméket vonnak be az üzletük működésébe, közte speciális konyhai gépeket, berendezéseket is – ezeket a megfelelő profillal rendelkező éttermekben teszik próbára.
Az evőeszközök és edények tesztelésénél az elsődleges szempont a kopásállóság: megtartja-e a színét, hogyan bírja a mosogatógépben való napi többszöri igénybevételt, nem torzul, görbül, reped-e a használat során? A vendégek kényelmesnek, a konyhai személyzet praktikusnak találja-e a tárolhatóságát?
A gépeknek és berendezéseknek már jóval sokoldalúbb szempontrendszernek kell megfelelniük a beválás vizsgálatakor az energiahatékonyságtól a speciális munkafolyamat ellátásán keresztül a biztonságos használatig.
Módszerek
A METRO előbb szabványosított kérdőíveket használ az ügyfelek véleményének összegyűjtésére, majd személyes beszélgetések következnek, melynek során terítékre kerülnek a termékekkel kapcsolatos problémák, lehetséges megoldások.
A vásárlói visszajelzések alapján a METRO szakemberei tovább tökéletesítik a terméket, és az mindaddig visszakerül a terméktesztelőkhöz, amíg 100%-os megfelelőséget nem jeleznek. A folyamatos tesztelés célja, hogy a METRO Professional termékek a profi felhasználókat nemcsak elégedetté, hanem üzletüket sikeressé is tegyék; így egyfajta befektetésként működnek a kulcsvevők fizetőképességének megőrzésében.
Mit mond a labor?
A terméktesztelés nemcsak a piacra kerülés előtt, hanem minőségbiztosítási céllal a piaci jelenlét alatt is tovább folyik a tesztkonyhákban. Mielőtt a saját márkás termékek piacra kerülnének, számos egyéb követelménynek is meg kell felelniük. Az ügyfelek visszajelzésein kívül ezek közé tartozik egy sor laboratóriumi vizsgálat is. Ezeket a teszteket a belső minőségbiztosításra használják, és biztosítják, hogy a termékek megfeleljenek a jogszabályi követelményeknek is. Csak komoly vizsgálóintézetek – mint amilyen a TÜV - jóváhagyása után kerülhetnek forgalomba a termékek.