A METRO Kereskedelmi Kft. Compliance
Programjának célja, hogy támogassa a Kft. minden munkavállalóját a releváns
törvényeknek, jogszabályi előírásoknak és magatartási szabályoknak való
megfelelésben. A Program lényegi elemét a következő nyolc Üzleti Alapelvünk
képezi:
A személyes érdekeket egyértelműen
elválasztjuk a vállalati érdekektől.
Senkinek nem ajánlunk indokolatlan
előnyt.
Nem használjuk pozíciónkat személyes
előny szerzésére.
A vállalatra vonatkozó minden
információt bizalmasan kezelünk.
Betartjuk a tisztességes verseny
szabályait.
Mindenkit egyenlőként kezelünk.
Tisztességes munkaadók vagyunk.
Minden jogi rendelkezést és szabályt
betartunk.
Munkavállalóink minden évben részletes,
az alapelveket gyakorlati példákkal magyarázó tájékoztatót kapnak, továbbá
compliance trainingekben részesülnek.
Compliance Bejelentő Rendszer:
A METRO Kereskedelmi Kft. Compliance
Bejelentő Rendszere azzal a céllal jött létre, hogy az Üzleti Alapelvek
megsértése vagy azzal kapcsolatos gyanú esetén – akár anonim módon – beérkező
bejelentéseket fogadni tudja. Kétes esetekben a METRO CSOPORT munkavállalói
felkereshetik felettesüket vagy a Compliance vezetőt. Ezen túlmenően, a
munkavállalóknak és külső, harmadik személyeknek (pl.: vásárlók, szállítók, más
üzleti partnerek) is lehetőségük van arra, hogy az Üzleti Alapelveket sértő
eseteket a METRO CSOPORT Compliance Bejelentő Rendszerén keresztül jelezzék.
Bejelentés:
A bejelentéseket minden esetben bizalmasan kezeljük, a bejelentések kivizsgálása a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. rendelkezései szerint történik.
Amennyiben Ön
jelenteni kívánja az Üzleti Alapelvek megsértését, kérjük lépjen kapcsolatba a
METRO Kereskedelmi Kft. Compliance Vezetőjével az
alábbi elérhetőségek valamelyikén:
Cím: Compliance Officer Iroda; 2040
Budaörs, Keleti utca 3.
Amennyiben panasz, bejelentés érkezik – akár szóban, írásban, akár a Compliance Bejelentő Rendszeren keresztül – a Compliance Vezető 30 napon belül (indokolt esetben a bejelentő tájékoztatása mellett 3 hónapon belül) kivizsgálja a panaszt a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról 2023. évi XXV. törvényben foglaltak szerint.
A panasz megtételekor a bejelentő
köteles megadni nevét és lakcímét, valamint jogi személy bejelentő esetén a
székhelyét és a bejelentést benyújtó törvényes képviselőjének nevét. A
bejelentő köteles nyilatkozni arról, hogy a panaszt jóhiszeműen tette, továbbá
arról a tényről, hogy a panasz alapját képező körülményekről tudomása van, vagy
azokról kellő alappal azt feltételezi, hogy valósak. A névtelenül tett panasz
kivizsgálása mellőzhető.
A Compliance Vezető a vizsgálat
kezdetekor részletesen tájékoztatja a bejelentőt a rá vonatkozó bejelentésről,
az Infotv. alapján megillető jogairól, továbbá az adatai kezelésére vonatkozó
szabályokról. A vizsgálat során a bejelentő jogi képviselő igénybevételére
jogosult. Kivételes esetben - ha a bejelentő azonnali tájékoztatása
meghiúsítaná a bejelentés kivizsgálását - a bejelentő tájékoztatására később is
sor kerülhet a vizsgálat során. A Compliance Vezetőt és a vizsgálatban
résztvevő egyéb személyeket (Compliance Vizsgálóbizottság tagjai) titoktartási
kötelezettség terheli a vizsgálat befejezéséig.
Amennyiben a rendelkezésre álló
információk alapján a panasz nem dönthető el, a Compliance Vezető további
információkat kér a bejelentőtől.
Ha a vizsgálat alapján megállapítható,
hogy a bejelentés nem megalapozott vagy további intézkedést nem igényel, úgy a
Compliance Vezető tájékoztatja a bejelentőt a vizsgálat eredményéről majd a
vizsgálat befejezését követően 60 napon belül törli a panasszal kapcsolatos
adatokat.
Releváns panasz esetén, vizsgálat indul.
Ha az ügy nem minősül Compliance incidensnek, de további vizsgálat szükséges, a
panasz az illetékes szervezeti egységhez kerül átadásra. Minden más esetben a
panaszt a METRO Kereskedelmi Kft. Comliance Vizsgálóbizottsága vizsgálja ki. Ha
a bejelentésben foglalt magatartás miatt a vizsgálat alapján büntetőeljárás
kezdeményezése szükséges, úgy a METRO Kereskedelmi Kft. feljelentést tesz.
Ha a bejelentésben foglalt magatartás a
vizsgálat alapján nem minősül bűncselekménynek, viszont sérti a METRO
Kereskedelmi Kft. által meghatározott munkaviszonyra vonatkozó magatartási
szabályokat, úgy a METRO Kereskedelmi Kft. a Munka Törvénykönyve szerinti
munkáltatói intézkedést alkalmazhat a munkavállalóval szemben. A Compliance
Vizsgálóbizottság kijelöli a vizsgálatot lefolytató bizottságot az ügy
jellegéhez igazodóan. A vizsgálat során meghallgathatják a bepanaszolt
személyt. A Compliance Vizsgálóbizottság a vizsgálati jelentés alapján
elkészíti döntési javaslatát. Az ügyről az Igazgatóság dönt. A döntésről a
panaszost a Compliance Vezető értesíti. A panasszal kapcsolatos személyes
adatokat a Compliance Vezető legfeljebb az vizsgálat lezárásáig, valamint az
esetleges intézkedés megtételéig vagy a panasz alapján indított eljárások
jogerős lezárásáig kezelheti.