Étterem a keresőrobotok célkeresztjében: így lesz a Google a barátod

Olvasási idő : 2 Perc
Étterem a keresőrobotok célkeresztjében: így lesz a Google a barátod

Mit tartalmaz egy jó éttermi honlap receptje? Lenyűgöző felvételek, frappáns szövegek, egy video a tulajdonossal, és az étlap pdf-ben? A honlap azonban ettől még nem kel életre és nem hajt hasznot a vendéglátósnak. Az online jelenlét motorját az elérhetőség és a szem előtt levés jelenti, így a honlapot, bármilyen tökéletesnek is tűnik már az első verziója, folyamatosan frissíteni és gondozni kell, hogy ne süllyedjen el a sokadik találati oldal legaljára. Következzék öt tanács a digitális jelenléthez, amivel a keresőrobotok célkeresztjébe kerülhet a vállalkozás!

 

#1 Rendszeresen frissítsd a képeket és a szövegeket!

Egy új fogás, egy frissített menü, egy büszkeségre okot adó esemény, ünnepi jókívánság vagy villámakció mind új életet lehelhet a honlapba – a keresőrobotok algoritmusa díjazza a naprakészséget, és értékesebb helyet adnak az oldalnak a találati lapon.

A Dish by METRO éttermi szoftvercsomag ügyfeleinek e téren könnyű dolguk van, ugyanis Dish automatikusan frissíti a tartalmakat.

 

#2 A képek és a videók kellenek, de ne essünk túlzásokba

Útközben akarunk lecsekkolni egy információt az okostelefon böngészőjén keresztül, már meg is találtuk hozzá a megfelelő honlapot, de a képek betöltésével a gyenge jelerősség miatt a mobilnet nem boldogul – ismerős a szituáció? A képek és a videók a honlap fűszerei, a hangsúly azonban az alapanyagokon, az értékes és hiteles információn, tartalmakon kell legyen. A képek méretét publikálás előtt ellenőrizzük, hogy megfelelőek-e a célra: az alacsony felbontásúak pixelesek lesznek, a túl nagy méretűek viszont nehezen töltődnek be. Ha kell, módosítsuk őket!

 

#3 Ugye gondoltál a reszponzivitásra is?

Az, hogy egy honlap reszponzív, azt jelenti, hogy a számítógép mellett alkalmas mobiltelefonon és táblagépen való böngészésre anélkül, hogy szerkezete szétesne vagy az információtartalom csorbulna. A reszponzív honlap kijelzőn látható tartalma alkalmazkodik a megjelenítő eszközhöz. A keresőrobotok kifejezetten előnyben részesítik a reszponzív honlapokat.

Jó hír, hogy a Dish by METRO éttermi szoftvercsomaggal elérhető honlapok reszponzívak.

 

#4 Készíts Google Business profilt!

Kicsi erőfeszítés, nagy hatásfok. A Google üzleti profil, leánykori nevén a My Business lehetőségek sorát kínálja, hogy a vállalkozás kiemelkedjen a tömegből: a vendégek véleményeket írhatnak, a tulajdonos pedig reagálhat rájuk, növelve lojalitásukat. Ha egy honlap integrálja a Google vagy akár a Foursquare szolgáltatásait, azzal a honlaplátogatók bizalmát is erősíti.

Ezek a funkciók a DISH Weblisting Premiumon keresztül is elérhetők.

 

#5 Google <3 social media

Facebook, Instagram és társai – több felület, több feladat a karbantartásukra. A közösségi média fontos pillére a vállalkozás online jelenlétének, hiszen általa lesz trendi, elérhető, szerethető és barátságos. A DISH Weblisting Premium használatával az összes online csatorna központilag menedzselhető, időt és energiát takarítva meg a használójának.

 

# Extra tipp: óvd honlapodat a hackerektől!

A hackerek támadásainak egy éttermi honlap is áldozatául eshet, és gyakran egészen a honlap blokkolásáig láthatatlan marad a behatolás. A honlaptulajdonost gyakran zsarolják azzal, hogy csak fizetés ellenében oldják fel a blokkolást, és az online jelenlét újbóli kiépítése hosszadalmas folyamat lehet. A honlap kibervédelmét biztosító programok rendszeres frissítésével elejét vehetjük a bajnak.

 

Cikkünk az MPulse Magazinban megjelent írás alapján készült:

https://www.mpulse.de/en/digitalisation/5-tips-for-google-optimised-gastronomy-sites

Legyen digitális birodalma a Dish by METRO-n keresztül!

https://www.dish.co/HU/hu/