A jövő vendéglátásának kihívásaira is van megoldása a METRO-nak
Budapest,
2022. március 23. – „Napjainkban egyre többet beszélünk a
fenntarthatóságról az élet minden területén, mi a METRO-nál ennek a
megvalósítását tűztük a zászlónkra a gasztronómiában!” – hangsúlyozta Taferner
Ákos, a METRO marketing osztályvezetője a SIRHA kiállításon megrendezett
sajtótájékoztatón. Az áruházlánc kiemelt figyelmet fordít a folyamatosan
változó vendégigényekre, a piac, ezáltal pedig a jövő vendéglátásának
kihívásaira, illetve mindezek megoldásaira.
„A mögöttünk álló időszak
számtalan nehézség elé állította a vendéglátóipart is, de a szektor új normái
és kihívásai mára kitisztázódtak. Például fel kell készülnünk arra, hogy hogyan
tudunk egy munkaerőhiánnyal küzdő szektorban is hatékonyan üzemeltetni egy
vendéglátó egységet, de az elmúlt időszak azt is bebizonyította, hogy ma már
nem képzelhető el a vendéglátás megfelelő digitális háttér nélkül. Elkötelezetten
arra törekszünk, hogy vendéglátóipari egységek, a séfek és a vendégek igényeit
kielégítsük: a minőség számunkra egy kulcsfontosságú fogalom.” –
hangsúlyozta a nagykereskedelmi vállalat új stratégiájához kapcsolódóan Bősze
Ákos, a METRO HoReCa fejlesztési vezetője.
Digitális fronton erősít a
METRO
A megváltozott igények egyike a
szektor digitális átalakulásához kötődik, melyre a METRO stratégiai
változtatásokkal reagál. A
hazai stratégia keretében a következő években nagy volumenű átalakításba kezd,
amely a többcsatornás üzleti modell létrehozásában fog kicsúcsosodni. A
modellhez szorosan kapcsolódik többek között az online piactér terjesztése, a
digitális jelenlét fokozása, valamint a vevőinek biztosított digitális
szolgáltatások bővítése.
„A pandémia még inkább
rámutatott a vendéglátás digitalizáltságának hiányaira; sokan még weboldallal
sem rendelkeztek. A METRO a DISH-szolgáltatásokat kifejezetten a vendéglátóipar
számára fejlesztette ki. A technikailag minden igényt kielégítő szerverpark
által támogatott DISH Website eszközét már több mint 14 országban 200 000-nél
is több vendéglátóhely tulajdonosa használja, és nálunk is egyre népszerűbb. A
DISH-szolgáltatás keretében belül a regisztráló partnereink egy olyan honlapot
kapnak, amelyet a saját igényeikre szabhatnak, könnyen kezelhetnek,
frissíthetnek. Mindemellett asztalfoglalási és házhozszállítási rendszert is
biztosítunk, amely szintén megkönnyíti, illetve felgyorsítja a vendéglátóipar
dolgozóinak mindennapi tevékenységeit.” –
hangsúlyozta Taferner Ákos, majd hozzátette, hogy büszkeséggel tölti el, hogy a
SIRHA Budapest 2022 Innovációs verseny Informatikai fejlesztések kategóriájában
a DISH by METRO éttermi szoftvercsomag pályázata első helyezést ért el.
„Tevékenységünk
legpontosabban a honlaphosztolás kifejezéssel írható le. Partnereink egy
egyszerűen alakítható, egyéni igényekre szabható, ráadásul önállóan karban
tartható, frissíthető weboldalt kapnak, amely keresőmotorok segítségével
nagyobb elérhetőséget biztosít számukra, és összekapcsolható a különféle
közösségi platformokkal. Partnereink négy szolgáltatáscsomag közül
választhatnak. Az alap maga a webfejlesztés: a működő, könnyen megtalálható
honlap, amelyhez nyelvválasztási opciót, sőt, illusztrálásához szabadon
felhasználható stockfotóalbumot is nyújtunk – ez, egy egyszeri belépési
költségen kívül, ingyenes a vendéglátósoknak. Az asztalfoglaló modul havidíjas,
de igazán nem jelent komoly megterhelést használóinak; adataink szerint már
most havi 2000 asztalt foglalnak segítségével. A nemrégiben bevezetett DISH
Order csomag az ételrendelésről, a házhozszállításról szól: visszaigazolja a
rendelést, ellátja a megrendelőt és az éttermet a szükséges adatokkal. Minthogy
a szolgáltatás– ellentétben az ételkiszállításra specializálódó cégekével –
jutalékmentes, ára kimondottan alacsonynak mondható. A negyedik csomag a másik
három minden elemét együtt ajánlja. Egyelőre 4500 partnert szolgálunk ki a
rendszerben, 2022-ben 2000 új vendéglátóhely csatlakozását várjuk, de a további
növekedést is hasonló léptékűnek képzeljük el.” – tette hozzá a cég
marketing osztályvezetője.
Megoldások a vendéglátóipari kihívásokra
A fenntarthatóság és a hazai termelők
termékei nem véletlenül kerültek a kiállításon is fókuszba, hiszen az ellátási
lánc lerövidítése kiemelt szerepet kap napjainkban.
A vállalat nagy hangsúlyt
fektet a lokális beszállítóktól érkező termékek, valamint az ultrafriss
zöldség-és gyümölcsök értékesítésére – többek között ezekkel is segítve a
vendéglátóipar fenntartható fejlődését. Folyamatosan dolgozik a vállalat azon,
hogy egyre több hazai beszállítója legyen a kis- és középtermelők közül is.
Ahhoz, hogy egy kis-és középtermelő METRO beszállítóvá
váljon, első lépésként a https://www.metro.hu/inspiraciok/beszallitoink/jelentkezes-beszallitonak oldalon szükséges jelentkeznie. Ezt követően elindul az áruházlánccal a közös
munka, mely során tanácsadásra is sor kerül, többek között csomagolás és
minőségbiztosítás területeken. A METRO kiemelt célja, hogy növelje a hazai
élelmiszerek arányát, ezáltal pedig kiváló minőségű magyar termékeket
kerülhessenek a boltok polcaira, melyet a HoReCa szektor és lakossági vásárlók
is egyaránt elérhet.
Látogassa meg a METRO standját
a SIRHA Budapesten!
Vendéglátóipari trendekről, kihívásokról, illetve az azokhoz
tartozó megoldásokról is szó esik a március 22. és 24. között megrendezésre
kerülő Közép-Európa legnagyobb élelmiszeripari és vendéglátó
szakkiállításán, a SIRHA Budapesten, melyen
a METRO is képviselteti magát, mint az esemény kiemelt szakmai partnere. Az áruházlánc
a közel 1000 nm-es területen 9 standdal várja az érdeklődőket, többek között a
digitalizáció, a lokális, illetve az ultrafriss termékekhez kapcsolódó
témakörökben. A szakmai látogatók számára a kiállítás ingyenes, de
regisztrációhoz kötött.
A
METRO Kereskedelmi Kft.-ről:
A METRO
Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, elsőként lépett be a
nemzetközi kereskedelmi vállalatok közül a magyar piacra. Jelenleg 13 áruházzal
áll profi vevői szolgálatára az ország számos pontján teljes körű megoldásokat
kínálva a kereskedelmi és gasztronómia tevékenységekhez. A METRO Kereskedelmi
Kft. Magyarországon több mint 2000 főt foglalkoztat, bruttó árbevétele a
2019/2020-as pénzügyi évben 197 mrd Ft volt. Anyacége, a METRO AG egy vezető nemzetközi nagykereskedelmi
vállalat, melynek specialitása a szállodák, éttermek és vendáglátóegységek
(HoReCa), valamint az önálló kereskedők igényeinek kiszolgálása. A Társaság 30
országban működik, világszerte több mint 95 ezer főt foglalkoztat. A 2020/21-es
pénzügyi évben a METRO 24,8 milliárd eurós árbevételt realizált.