A jövő vendéglátásának kihívásaira is van megoldása a METRO-nak

Budapest, 2022. március 23. – „Napjainkban egyre többet beszélünk a fenntarthatóságról az élet minden területén, mi a METRO-nál ennek a megvalósítását tűztük a zászlónkra a gasztronómiában!” – hangsúlyozta Taferner Ákos, a METRO marketing osztályvezetője a SIRHA kiállításon megrendezett sajtótájékoztatón. Az áruházlánc kiemelt figyelmet fordít a folyamatosan változó vendégigényekre, a piac, ezáltal pedig a jövő vendéglátásának kihívásaira, illetve mindezek megoldásaira.

„A mögöttünk álló időszak számtalan nehézség elé állította a vendéglátóipart is, de a szektor új normái és kihívásai mára kitisztázódtak. Például fel kell készülnünk arra, hogy hogyan tudunk egy munkaerőhiánnyal küzdő szektorban is hatékonyan üzemeltetni egy vendéglátó egységet, de az elmúlt időszak azt is bebizonyította, hogy ma már nem képzelhető el a vendéglátás megfelelő digitális háttér nélkül. Elkötelezetten arra törekszünk, hogy vendéglátóipari egységek, a séfek és a vendégek igényeit kielégítsük: a minőség számunkra egy kulcsfontosságú fogalom.” – hangsúlyozta a nagykereskedelmi vállalat új stratégiájához kapcsolódóan Bősze Ákos, a METRO HoReCa fejlesztési vezetője.

Digitális fronton erősít a METRO

A megváltozott igények egyike a szektor digitális átalakulásához kötődik, melyre a METRO stratégiai változtatásokkal reagál. A hazai stratégia keretében a következő években nagy volumenű átalakításba kezd, amely a többcsatornás üzleti modell létrehozásában fog kicsúcsosodni. A modellhez szorosan kapcsolódik többek között az online piactér terjesztése, a digitális jelenlét fokozása, valamint a vevőinek biztosított digitális szolgáltatások bővítése.

„A pandémia még inkább rámutatott a vendéglátás digitalizáltságának hiányaira; sokan még weboldallal sem rendelkeztek. A METRO a DISH-szolgáltatásokat kifejezetten a vendéglátóipar számára fejlesztette ki. A technikailag minden igényt kielégítő szerverpark által támogatott DISH Website eszközét már több mint 14 országban 200 000-nél is több vendéglátóhely tulajdonosa használja, és nálunk is egyre népszerűbb. A DISH-szolgáltatás keretében belül a regisztráló partnereink egy olyan honlapot kapnak, amelyet a saját igényeikre szabhatnak, könnyen kezelhetnek, frissíthetnek. Mindemellett asztalfoglalási és házhozszállítási rendszert is biztosítunk, amely szintén megkönnyíti, illetve felgyorsítja a vendéglátóipar dolgozóinak mindennapi tevékenységeit.” – hangsúlyozta Taferner Ákos, majd hozzátette, hogy büszkeséggel tölti el, hogy a SIRHA Budapest 2022 Innovációs verseny Informatikai fejlesztések kategóriájában a DISH by METRO éttermi szoftvercsomag pályázata első helyezést ért el.

„Tevékenységünk legpontosabban a honlaphosztolás kifejezéssel írható le. Partnereink egy egyszerűen alakítható, egyéni igényekre szabható, ráadásul önállóan karban tartható, frissíthető weboldalt kapnak, amely keresőmotorok segítségével nagyobb elérhetőséget biztosít számukra, és összekapcsolható a különféle közösségi platformokkal. Partnereink négy szolgáltatáscsomag közül választhatnak. Az alap maga a webfejlesztés: a működő, könnyen megtalálható honlap, amelyhez nyelvválasztási opciót, sőt, illusztrálásához szabadon felhasználható stockfotóalbumot is nyújtunk – ez, egy egyszeri belépési költségen kívül, ingyenes a vendéglátósoknak. Az asztalfoglaló modul havidíjas, de igazán nem jelent komoly megterhelést használóinak; adataink szerint már most havi 2000 asztalt foglalnak segítségével. A nemrégiben bevezetett DISH Order csomag az ételrendelésről, a házhozszállításról szól: visszaigazolja a rendelést, ellátja a megrendelőt és az éttermet a szükséges adatokkal. Minthogy a szolgáltatás– ellentétben az ételkiszállításra specializálódó cégekével – jutalékmentes, ára kimondottan alacsonynak mondható. A negyedik csomag a másik három minden elemét együtt ajánlja. Egyelőre 4500 partnert szolgálunk ki a rendszerben, 2022-ben 2000 új vendéglátóhely csatlakozását várjuk, de a további növekedést is hasonló léptékűnek képzeljük el.” – tette hozzá a cég marketing osztályvezetője.

Megoldások a vendéglátóipari kihívásokra

A fenntarthatóság és a hazai termelők termékei nem véletlenül kerültek a kiállításon is fókuszba, hiszen az ellátási lánc lerövidítése kiemelt szerepet kap napjainkban. A vállalat nagy hangsúlyt fektet a lokális beszállítóktól érkező termékek, valamint az ultrafriss zöldség-és gyümölcsök értékesítésére – többek között ezekkel is segítve a vendéglátóipar fenntartható fejlődését. Folyamatosan dolgozik a vállalat azon, hogy egyre több hazai beszállítója legyen a kis- és középtermelők közül is.

Ahhoz, hogy egy kis-és középtermelő METRO beszállítóvá váljon, első lépésként a https://www.metro.hu/inspiraciok/beszallitoink/jelentkezes-beszallitonak oldalon szükséges jelentkeznie. Ezt követően elindul az áruházlánccal a közös munka, mely során tanácsadásra is sor kerül, többek között csomagolás és minőségbiztosítás területeken. A METRO kiemelt célja, hogy növelje a hazai élelmiszerek arányát, ezáltal pedig kiváló minőségű magyar termékeket kerülhessenek a boltok polcaira, melyet a HoReCa szektor és lakossági vásárlók is egyaránt elérhet.

Látogassa meg a METRO standját a SIRHA Budapesten!

Vendéglátóipari trendekről, kihívásokról, illetve az azokhoz tartozó megoldásokról is szó esik a március 22. és 24. között megrendezésre kerülő Közép-Európa legnagyobb élelmiszeripari és vendéglátó szakkiállításán, a SIRHA Budapesten, melyen a METRO is képviselteti magát, mint az esemény kiemelt szakmai partnere. Az áruházlánc a közel 1000 nm-es területen 9 standdal várja az érdeklődőket, többek között a digitalizáció, a lokális, illetve az ultrafriss termékekhez kapcsolódó témakörökben. A szakmai látogatók számára a kiállítás ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

 

A METRO Kereskedelmi Kft.-ről:

A METRO Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, elsőként lépett be a nemzetközi kereskedelmi vállalatok közül a magyar piacra. Jelenleg 13 áruházzal áll profi vevői szolgálatára az ország számos pontján teljes körű megoldásokat kínálva a kereskedelmi és gasztronómia tevékenységekhez. A METRO Kereskedelmi Kft. Magyarországon több mint 2000 főt foglalkoztat, bruttó árbevétele a 2019/2020-as pénzügyi évben 197 mrd Ft volt. Anyacége, a METRO AG egy vezető nemzetközi nagykereskedelmi vállalat, melynek specialitása a szállodák, éttermek és vendáglátóegységek (HoReCa), valamint az önálló kereskedők igényeinek kiszolgálása. A Társaság 30 országban működik, világszerte több mint 95 ezer főt foglalkoztat. A 2020/21-es pénzügyi évben a METRO 24,8 milliárd eurós árbevételt realizált.

 

További információk, kapcsolat:

Slániczné Molnár Ildikó

marketingkommunikációs vezető

ildiko.molnar@metro.co.hu

+36-70-377-9043