tebike kft.
A METRO tejtermék beszállítója
EGY GYŐRI CSALÁDI VÁLLALKOZÁS TÖRTÉNETE, AKIK A NAGYSZERŰ MINŐSÉGNEK ÉS A KEMÉNY MUNKÁNAK KÖSZÖNHETŐEN TÖBB KIVÁLÓ MAGYAR ÉLELMISZER DÍJAT IS ELNYERTEK
A családi vállalkozás tejipar iránti elkötelezettsége már a harmadik generációját éli. Történetük egészen a 40-es évek végéig nyúlik vissza, ugyanis akkoriban Magyarországon egyedül Csermajorban volt lehetőség tejipari képzést elvégezni. A sikeres vállalkozás egyik tagjával, Pődör Viktóriával beszélgettünk a Tebike Kft. régmúltba nyúló szálairól és a természetesség kiemelt szerepéről.
Röviden elmesélné, hogyan indult a vállalkozásuk?
Elég hosszú múltra tekintünk vissza, mi már a harmadik generációba tartozunk, ugyanis nagyapánk, édesapánk is ezt a mesterséget űzte. Édesapám miután a Győr Tejnél lévő munkája megszűnt, saját vállalkozásba kezdett, és mivel a testvérem is ezt tanulta, adott, hogy Ő fogja majd továbbvinni a céget. Én magam is ezen a területen tanultam, Mosonmagyaróváron Élelmiszer Minőségbiztosító Agrármérnök szakon végeztem.
A Tebike Kft. 2000-ben alakult Bt.-ként és 2004 óta működik Kft.-ként, a vállalkozás fő profilja pedig a tehén-, kecske- és juhtej felvásárlása, feldolgozása. A feldogozott tejek jellegét tükrözi a cég neve is, a TEBIKE (tehén, birka, kecske): tehéntejből gomolyát valamint félkemény sajtokat gyártunk. 2009-től cégünk megkezdte a Lajta és Ilmici sajtok gyártását is, 2010-től pedig kiegészült a termékkínálat a Pálpusztai sajtunkkal is. Kecsketejből félkemény sajtokat, valamint három féle ízesítésű (magyaros, fűszeres, natúr) friss sajtokat készítünk, juhtejből félkemény sajtokat, juhtúrót, valamint friss juhgomolyát állítunk elő.
"SZÁMUNKRA NEM AZ A LÉNYEG, HOGY MINÉL GYORSABBAN DOBJUNK ÖSSZE VALAMILYEN SAJTOT, HANEM AZ, HOGY KIVÁRJUK A MEGFELELŐ ÉRLELÉSI IDŐT. "
Pődör Viktória
Mi az, ami Ön szerint a leginkább jellemzi vállalkozásuk stílusát, „személyiségét”?
Alapvetően a régi és hagyományos értékek. Számunkra nem az a lényeg, hogy minél gyorsabban dobjunk össze valamilyen sajtot, hanem az, hogy kivárjuk a megfelelő érlelési időt. Például nálunk kizárt, hogy a tehén sajt másfél hónapnál előbb kerüljön piacra, az érlelt sajtoknál pedig jellemzően 3-4 hónap az érlelési idő, a félkemény sajtjainkat is legalább másfél hónapig érleljük. Fontos továbbá, hogy kizárólag tejet használunk termékeinkhez, nincs bennük semmilyen adalékanyag.
Mik azok a pillanatok, melyeket a legjobban élvez a munkája során?
Nehéz lenne egy ilyen pillanatot kiemelni, hiszen az ember látja az egész folyamatot: beérkezik hozzánk a tej, amit azonnal feldolgozunk, és hónapokkal később látjuk csak a kész eredményt. Az viszont nagyon jól esik, ha a piacon a vásárlóktól pozitív visszajelzéseket kapunk. Jó látni azt, hogy honnan kezdtük, honnan indult a vállalkozás és az merre tart. Jó érzéssel tölt el bennünket, ha tudunk bővülni. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy van három termékünk, amelyek elnyerték a Kiváló Magyar Élelmiszer díjat, 2007 óta Kisalföldi juhsajtunk és a Kisalföldi kecskesajtunk valamint 2013-ban a Pálpusztai sajt. 2011 óta a Lajta, Ilmici és a Pálpusztai sajt a HÍR védjegy használatát is megkapta. Ezen kívül minden évben részt veszünk a Csermajorban rendezett Országos sajtversenyen is, ahol a cégünk kiváló eredményeket ér el.
Mi a következő kitűzött cél, állomás, amit még el szeretne érni?
A következő állomás egyértelműen az üzem bővítése, ezzel együtt a technológia fejlesztése, új gépek beszerzése és később természetesen újabb termékek bevezetése a piacra továbbra is magas minőségben.
Mi fontos Önnek az életben, az emberi kapcsolataiban, ami vállalkozásuk stílusát is meghatározza?
Ezzel kapcsolatban megemlíteném azt, hogy az ember fontos, hogy a földön maradjon és a természetességre törekedjen. Ez a mi szakmánkban különösen nagy szerephez jut.
Mennyire fontosak Önnek a partneri kapcsolatok az üzleti életben, a sikerek elérésében?
Ez természetesen fontos, hiszen az üzleti partnerek egymásra vannak utalva, egyedül nem lennének képesek megvalósítani a céljaikat. Ennek során kölcsönösen igyekszünk megoldani az esetlegesen felmerülő kéréseket és problémákat.
Önök már jó ideje a Sweet and Salty Kft.-n keresztül beszállítója a METRO-nak. Hogy érzi, a METRO-ban partnerre találtak vállalkozásuk sikeréhez?
Teljes mértékben partnerre találtunk a METRO áruházban, abszolút korrekt partnernek bizonyultak az eddigi munka során. Számos termékünket forgalmazzák folyamatosan, van néhány újabb termék, amelyek szintén bekerültek a kínálatba. Elmondhatjuk, hogy a nagy áruházak közül a METRO az, amelyben a legtöbb termékünk megtalálható, mindhárom (tehén-, juh- és kecskesajtok) termékkategóriánkból egyaránt.