HELL ENERGY
A METRO alkoholmentes italbeszállítója
A márka 2006-ban született és három éven belül Magyarországon piacvezető lett, a nemzetközi energiaital piacon pedig meghatározó szereplővé nőtte ki magát.
A HELL Energy Drink az alig több mint két évtizedes múltra visszatekintő és dinamikusan fejlődő energiaital kategória sikeres fiatal magyar szereplője, a világ egyik leggyorsabban fejlődő FMCG márkája, amit gyors sikere és robbanásszerűen bővülő export piaca is bizonyít. A márka 2006-ban született és három éven belül Magyarországon piacvezető lett, a nemzetközi energiaital piacon pedig meghatározó szereplővé nőtte ki magát. A több országban vezető szerepet betöltő brand 2015-ben már közel 40 országban érhető el. A HELL Energy sikereit a kiváló minőségnek, a márka jó ár-érték arányának, széles körű elérhetőségének (minden országban törekszünk 70%-os disztribúció kiépítésére), a nemzetközi marketing kommunikációs háttérnek, valamint a fogyasztói igényeknek megfelelő pozicionálásnak köszönheti.
A nemzetközi expanzió első lépései között a márka képviseltette magát Európa legnagyobb élelmiszeripari kiállításain, így Kölnben az Anuga-n, Párizsban a SIAL-on és a moszkvai World Food kiállításon is. Utóbbin 2008-ban a „Legjobb új piacra lépő” cégnek járó díjat illetve a „Legjobb energiaital” díját is elnyerte.
Új korszak kezdődött az energiaital kategória életében, hiszen a XXI. század fogyasztói az impulzivitás mellett már nagy hangsúlyt fektetnek a megfelelő ár-érték arányra is. Ennek köszönhető, hogy a HELL energiaitalok értékesítését nem befolyásolták a világgazdasági válság fogyasztási szokásokra vonatkozó ismert hatásai és a márka továbbra is vezető szerepet játszik a kategória mennyiségi növekedésében. A HELL fő értékei a világszínvonalú íz és design mellett, a kiváló ár-érték arány és a vonzó márkaimázs.
A HELL ENERGY a korábbi bértöltéssel szemben 2011 tavasza óta a Szikszón megnyílt, csúcstechnológiával felszerelt palackozóüzeméből látja el piacait. Az éves szinten 300 millió fémdoboz palackozására képes egyedi töltősor kapacitása lehetővé teszi, hogy a szikszói üzemben bértöltést is vállaljon a HELL (további információ a www.cofilling.com oldalon). A beruházásnak köszönhetően a világ energiaital-gyártó cégei közül a HELL rendelkezik a legmodernebb saját gyárral.
A Szikszón megépült gyár számos más beruházást is a térségbe vonzott, így 2012 nyár végére elkészült a gyárcsarnok mellett egy 6000 négyzetméter alapterületű, 10 dokkoló kapus, rámpakiegyenlítéses rendszerű logisztikai központ az Üvegszikla Kft. projektjeként, amelyben 10 ezer raklapegység fér el és 1400 raklap a napi forgási mennyiség. Az új logisztikai központ kapacitásának nagy részét a HELL ENERGY megrendelési kötik le. A HELL gyárberuházásának következő lépéseként a közel 7000 négyzetméter alapterületű gyártóüzem – amelyben most már a HELL forgalmának döntő hányada saját gyártásban, itthon készül – egy újabb, a legmodernebb technológiát képviselő töltősorral bővült, amely PET palackok töltésére alkalmas. A PET palackos üdítők gyártása 2013 tavaszán indult el, XIXO márkanéven. 2014-ben sem álltak meg a beruházások, az év második felében fejeződött be a több mint 700 millió forint összértékű iparterület-fejlesztését, amelynek eredményeképpen 1,5 km hosszú út és a hozzá tartozó teljes infrastruktúra épült ki a HELL-hez tartozó ipari parkban. A PET palackos gyártás miatt jelentősen megnövekedett gyártási kapacitás kiszolgálása érdekében, illetve a a régióban lévő további cégek érdeklődése miatt az Üvegszikla Kft. 2012-ben átadott regionális logisztikai központját egy új, hasonló méretű csarnokkal tovább bővíti, melynek októberben az alapkövét le is tették. 2014-ben pedig a gyártósor megnövekedett kapacitása tette szükségessé, hogy egy újabb 6000 négyzetméter alapterületű modern logisztikai központot építsen a gyár tőszomszédságában.
A HELL Energy Drink portfóliójának kialakításban kizárólagos szerep jut a mindenkori fogyasztói igények követésének. A klasszikus (32 mg/100 ml koffein, tutti-frutti íz) mellett olyan versenyképes egyedi kiszerelések és innovatív termékek is elérhetőek, mint az 0,33-as PET vagy az extrém igénybevétel esetére ajánlott HELL Strong termékcsalád. A két egyedi – almás és piros szőlős – íz mellett 2014 tavaszán nagy sikerrel lépett a piacra a kóla ízesítésű, egyedi, arany színű dizájnnal ellátott HELL STRONG COLA. 2012 év végétől rendszeres a limitált szériás újdonságok megjelenése is: az első kiwis ízű HELL IceCool nagy sikerén felbuzdulva már licsi-ananász és áfonya-lime ízek is megjelentek, nyaranta pedig a maracuja és a guava-lime ízű HELL SummerCool-ok hűsítik a fogyasztókat. Az idei téli újdonság a blueberry íz volt, a legújabb SummerCool íz pedig a caiprinha.
A nemzetközi marketing tevékenység kiemelkedő állomása volt az AT&T Williams Forma 1-es csapatával kötött két éves szponzori szerződés, amellyel a HELL ENERGY magyar cégként elsőként, az energiaitalok között pedig másodikként lépett be a Forma 1 világába. Ezután a nemzetközi marketing aktivitás a drift versenyekre koncentrált, a legrangosabb európai versenysorozat, a King of Europe fő támogatója volt a HELL. Emellett a márka itthon is évről-évre aktív a technikai sportok és az autó- és motorsportok területén.
A HELL Energy Drink önálló irodákkal rendelkezik Magyarország és Románia mellett, Cipruson, Görögországban, Bulgáriában, Azerbajdzsánban, de már Oroszországban is, az export piacok pedig legutóbb dél-amerikai országokkal (Chile, Uruguay, Peru, Bolívia) és Svédországgal, valamint Szerbiával és Törökországgal bővültek.
A HELL vállalat és márka sikeres pályafutása alatt számos elismerésben részesült, többek között a Superbrands (2012-2013), a MagyarBrands (2014), az Év Terméke 2012 és a MOMOT 2013 díj, valamint a Pegazus 2014 Díj jelöltjeként, a legdinamikusabban fejlődő magyar vállalkozások 2014-ben összeállított Közép-Magyarország régió piacvezető kategória rangsorában elért eredményei alapján a HELL az öt legjobban teljesítő vállalkozás közé került.
A HELL Energy életében a társadalmi felelősségvállalás is a vállalti magatartás egyik fontos alappillére: évről évre szervez a HELL jótékonysági akciókat és a bajban a rászorulók mellé áll.
A HELL energiaital még a piaci átlagnál is gyorsabban, rendkívüli ütemben fejlődik, évről-évre két számjegyű növekedést produkál, így méltán törekszik a világmárka státuszra.
A METRO és a HELL
A cég alapítása óta együtt dolgozunk a METRO-val (a cég jogelőd vállalkozásaival egyetemben), ami lassan egy 15 éves együttműködést jelent. A legelején ez csupán egyetlen terméket jelentett, most több mint 20 termékkel dolgozunk, négy kategóriában – energiaital, víz, szénsavas üdítő és ice tea – is jelen vagyunk. Az áruházi forgalmon kívül jelentős mennyiséget értékesítünk a METRO-n keresztül HoReCa-ban is, és több benzinkút hálózatot is az áruházláncon keresztül látunk el. A kapcsolat és az együttműködés minden szinten, azaz a top menedzsment, az értékesítő-beszerzői és az áruházi szinten is rendkívül jó, speciális promóciókat csinálunk együtt. Az utóbbi időben a METRO HELL-forgalma jelentős növekedést mutat, a piacvezető energiaital HELL márkából az áruházlánc tavaly megduplázta az eladását.
Bízunk benne, hogy ezt a gyümölcsöző együttműködést a jövőben is folytatni tudjuk, újabb közös sikereket elérve, hiszen a METRO mindig is kiemelt figyelmet fordított a hazai termékeket gyártó vállalatokra.