Günzer tamás
A METRO bor beszállítója
Minőségi Bor Az Asztalon
Egy borászatot csak részben lehet megtanulni az iskolapadban. Az összes többi elemét csak tapasztalatokkal, gyakorlattal lehet elsajátítani. Mindig hajlandónak kell lenni befogadni az újat.
Nem szabad elfelejteni a borkedvelők, a fogyasztók szokásait és kívánalmait! Nagyon sok ember megfordul a pincészetünkben, a fesztiválokon, a borkóstolókon, borvacsorákon, és ezekből pontosan látjuk, hogy mely borok a legkedveltebbek. Ha egy borral kapcsolatban pozitív élmények érik a fogyasztókat, amellett a bor mellet maradnak. Számomra különösen fontos, hogy olyan borokat készítsek, amelyek a „jól iható borok” kategóriájába tartoznak!
Családi segítséggel, 0,3 ha területtel és egy kis pincével kezdtem a pályafutásomat. 1991-ben indítottam el a vállalkozásomat. 1998-ban töltöttem le az első palackot. 2002-ben a földterületem száma öt hektárra növekedett, ami beindított egy olyan dinamikus fejlődés, amit már nem lehetett megállítani, hozzá kellett nőni. Ha eddig élethivatásomnak gondoltam a szőlészetet és borászatot, akkor most megtapasztalhattam, ezt a szívem legmélyét átjáró érzést.
Gondosan ápoltuk a szőlőt, szakszerűen műveltük az ültetvényt, optimalizáltuk a tőketerhelést, ügyeltünk a vessző és fürtszámokra, a hektáronkénti tőkeszámra, a sor és tőtávra, és főleg arra, hogy a napfénynek legyen elegendő helye átjárni a fürtöket. Szüreteltünk, készítettük az ínyenceknek a borokat. Megvendégeltük a borkedvelőket a pincénkben, borkóstolókat tartottunk, felejthetetlenné tettük a borvacsorákat, ott voltunk a fesztiválokon, és a neves borrendezvényeken - díjakkal meggazdagodva.
2006-ban egy újabb nagykereskedőt, és egy újabb multit köszönthettünk a partnereink között. Ha akartuk sem tudtuk volna megállítani a növekedést. 2007-re már 17 hektárra gyarapodott az ültetvényünk, a forgalmazóink száma három nagykereskedőre és három multira nőtt.
A boraim ismertté váltak Magyarországon és külföldön is. A szőlészetre és a borászatra már az első pillanattól kezdve egyaránt a nagy precizitás volt a jellemző. Továbbra sem voltam elégedett egy átlagos minőségű borral, azóta is rendületlenül a különlegességekre törekszem.
„AZ ÉLET TÚL RÖVID AHHOZ, HOGY ROSSZ BOROKAT IGYUNK!”
Günzer Tamás
Új beruházásokat tervezek. A célom, hogy a legmodernebb technológiával rendelkezzünk. Szeretném elérni az 50-60 hektárnyi területet. Felépíteni egy nagyon korrekt feldolgozót. Fejleszteni fogom a vendéglátást. Régi álmom egy üzemlátogatással egybekötött borkóstoló. És akkor lesz egész, ha egy takaros panzió is tartozik a pincészetünkhöz. Elmerülve ennyi szép cél között - mint apa, talán akkor lennék a legboldogabb, ha gyermekeimet is bevonhatnám a vállalkozásomba.
Előfordul, hogy tőlem is megkérdezik - mi a titka annak, hogy jó borász legyen valaki? Ilyenkor nevetve válaszolok, hogy jó borokat kell készíteni!
Amit alapvetően tudni kell a jó borokkal kapcsolatban:
• Jó bor csak egészséges szőlőből születik.
• Egészséges szőlő csak ott terem, ahol a szőlő valóban jól érzi magát.
Ha valóban minőségi borokat akarunk készíteni, szükség van még:
• Jó alapanyagra.
• Jó technológiára.
• Maximális odafigyelésre.
• Tisztaság és higiéniára.
• Jó szakembergárdára.
Továbbá minden kiváló bor alapját a következők képezik:
• Hagyomány tisztelete - mindig mindenkor maximális technológiai figyelem és fegyelem.
• Következetesség - ha beteg egy szőlő, akkor az gondolkodás nélkül, azonnal a földre kerül.
• Alapelv - ne gyógykezeljünk, hanem előzzük meg a betegségeket.
• Prevenció - nincs beteg szőlő, ha a megelőzésre helyezzük a hangsúlyt.
• Precizitás - alkalmazni kell a korszerű technológiát.
• Kíméletesség – mind a feldolgozásnál, és mind az erjesztésnél, nem szabad sajnálni a beruházást, a kíméletesség eléréséhez.
Günzer Tamás és a METRO
Tamás 7 éve beszállítója a METRO-nak, amiről elmondható, hogy kölcsönösen jó együttműködés. Évről évre sikerül növelni az értékesített termékek mennyiségét. Tamás borai megjelennek a METRO különleges, dobozos és a METRO borválogatás kínálatában is.
Tamás örül, hogy olyan kereskedővel dolgozhat együtt, aki országosan teszi ismertté és elérhetővé termékeit, mind a kiskereskedők, mind a vendéglátás szereplői felé. Számos étterem számolt be neki, arról, hogy az ő termékeit az ország másik felén a METRO-tól szerzi be. Külön örül annak, hogy az új borok megjelenésétől a polcra kerülésig rövid idő telik el, így rugalmasan és hosszadalmas adminisztráció nélkül érhetőek el a termékek.
Egyszóval mindkét fél érdeke, hogy a vendég, a vevők elégedettek legyenek, átadni a borokon keresztül a borászat kemény, de mégis különleges világát, a vendéglátás örömét, amikor azonnal tapasztalni, látni a munka gyümölcsét – miközben az örömet okoz másoknak.