eisberg hungary kft.
A konyhakész saláták területén piacvezető vállalkozás elkötelezett az egészséges életmód népszerűsítésében
A KONYHAKÉSZ SALÁTÁK TERÜLETÉN PIACVEZETŐ VÁLLALKOZÁS ELKÖTELEZETT AZ EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD NÉPSZERŰSÍTÉSÉBEN.
Lóczki Zsuzsannával, az Eisberg Hungary Kft. kiemelt ügyfélmenedzserével beszélgettünk a vállalkozás mindennapjairól, a minőségbiztosítási rendszerről és az egészséges életmódról.
Röviden elmesélné az Eisberg Hungary Kft. történetét, indulását?
Az Eisberg Hungary Kft. 22 éve van Magyarországon, itthon piacvezető szerepet tölt be a konyhakész saláták piacán, valamint kiemelkedő piaci szereplő a dresszingek tekintetében, emellett elsőként vezette be a friss salátaönteteket Magyarországon.
Az anyacég svájci, mennyire jelent kihívást a svájci gyakorlat átültetése a magyar vállalkozás életébe?
Ez a folyamat teljesen jól működik, számos módszert alkalmazunk erre, például a minőségbiztosítási rendszerünk teljes egészében svájci alapon működik, amelyet a munkavállalók és a beszállítók egyaránt elfogadtak. Az itthoni zöldség-gyümölcs szegmensben egyedülálló módon a vetőmagig visszakövethető rendszerünk van. Ennek keretében csak auditált termelőktől vásárolunk. A minőségbiztosítási rendszerünk a termőterületekre és az üzemre is egyaránt kiterjed.
Mi az, ami Ön szerint a leginkább jellemzi üzletük stílusát, „személyiségét”? Hogyan képzeljük el a vállalkozáshoz kötődő folyamatokat?
Cégünknél komoly szerepet képvisel a minőségbiztosítás, így érdekességként elmondhatom, hogy a termőterületeken hajhálóban és gumikesztyűben kapálnak a munkatársak. Továbbá, a zöldség-gyümölcs szegmensben talán egyedülálló módon heti egy alkalommal a sales-es kolléganőmmel azokban az üzletekben, ahol az Eisberg termékei be vannak listázva, leellenőrizzük, hogy a polcon hogyan viselkednek a termékek. Olyan szempontokat vizsgálunk, mint a nyomtatási hiba, összetétel, vágási méret, vagy a hőfok, hiszen a termék nagyon érzékeny a melegedésre és a fagyásra egyaránt, így szigorúan 2-8 °C közötti hőmérsékleten kell a termékeket tartani. Ezen kívül fontosnak tartom megemlíteni, hogy az Eisberg Hungary Kft. két évvel ezelőtt, a termelőüzemek között a második legjobb munkahely volt, amelynek elérésében az ügyvezető igazgatónak komoly munkája van.
"AZ ITTHONI ZÖLDSÉG-GYÜMÖLCS SZEGMENSBEN EGYEDÜLÁLLÓ MÓDON A VETŐMAGIG VISSZAKÖVETHETŐ RENDSZERÜNK VAN."
Lóczki Zsuzsanna, kiemelt ügyfélmenedzser
Melyek azok a pillanatok, melyeket a legjobban élvez a munkája során?
Sales-esként természetesen leginkább az eladást, de a zöldség-gyümölcs szegmensben eltöltött 12 éves pályafutásom alatt (5 éve dolgozom az Eisberg-nél) elmondhatom, hogy a legjobb helyen vagyok, hiszen munkavállalóként azt tapasztalom, hogy a cég maximálisan támogatja a munkámat, a fogyasztók szemszögéből pedig látható, hogy nagyon magas minőségű terméket állítunk elő.
Vállalkozásuk milyen szerepet tölt be közvetlen környezete, a székhely városa életében?
Számos helyi, gyáli munkásunk van, ami azért is jelentős, hiszen a vállalkozás munkavállalóinak többsége a termelésben dolgozik.
Áprilistól novemberig hazai felhasználású termékeink vannak, tehát törekszünk arra, hogy hazai nyersanyag beszállítóink legyenek. Ez elsősorban a Balástya és környékéről származó termelőket jelent.
Úgy tudom Önök nemcsak itthon értékesítik termékeiket, hanem külföldre is szállítanak.
Így van, Ausztriába, Szlovákiába, Szlovéniába és Horvátországba is szállítunk termékeinkből, partnereink között van kiskereskedelmi lánc, étterem lánc és természetesen például a Metro Áruház ausztriai áruházainak gyártunk HoReCa termékeket, ugyanúgy, ahogy az itthoni áruházaknak is.
Mi a következő cél, amit még el szeretnének érni, kitűztek vállalkozásuk elé?
Célunk, hogy még jobban erősítsük a hazai jelenlétünket és még jobban népszerűsítsük nemcsak a vállalkozás termékeit közvetlenül, hanem emellett a saláta- és zöldségfogyasztást is. Idén közel 70 rendezvényen jelentünk meg, leginkább sporteseményeken és szakmai konferenciákon, amelyek közül kiemelném, hogy vállalkozásunk támogatója a Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramnak, illetve megjelenünk a szegedi Ifjúsági és U23 Kajak-Kenu Világbajnokságon is. Tehát törekszünk arra, hogy az embereket ösztönözzük a salátafogyasztás és a zöldségfogyasztás mellett az egészséges életmód gyakorlására, ezzel segíthetjük fogyasztóink életét is, ebben megnyilvánul vállalkozásunk társadalmi felelősségvállaláshoz kapcsolódó tevékenysége is.
Mennyire fontosak Önnek a partneri kapcsolatok az üzleti életben, a sikerek elérésében?
Nekem ez a legfontosabb a munkám során. Továbbá szerintem fontos az is, hogy valaki szeresse a terméket, amit árul, és ehhez kell az elhivatottság is, meg persze a partneri kapcsolatok és a korrektség. Szerintem ezeken alapul minden.
Hogy érzi, a METRO-ban partnerre talált vállalkozása sikeréhez?
100 százalékban. Mindenben nagyon erősen támogatnak minket, minden új kezdeményezésünkre nyitottak, ahogy mi is az ő kezdeményezéseikre.
A Metro Áruháznak már az első időktől kedve beszállítunk, tehát a Metro 20 éve kiemelt vevőnk, ahol nagyon széles szortimenttel vagyunk jelen, közel a teljes választékunk megtalálható náluk, amelynek egy jelentős részét velük együtt - egyrészt az ő kérésükre, másrészt a mi ajánlásunkra - alakítottunk ki.