Friss, bio, mentes - Egészséges étel, egészséges élet
Olvasási idő:6Perc
A jóléti társadalmakban generációról generációra növekszik a
születéskor várható élettartam. Ezzel párhuzamosan mind többen ismerik fel,
hogy nem elég sokáig élni: a lehető legtovább kell megőrizni a tartalmas
élethez szükséges jó egészségügyi állapotot. Így lett az egészségtudatosság vezető
hívószó – a kereskedelemben és a gasztronómiában is. A METRO az egészségtudatos
táplálkozás híveit, valamint az őket kiszolgáló vendéglátóhelyeket és
kiskereskedőket a lehető legteljesebb mértékben igyekszik kiszolgálni.
Egészségtudatos termékkínálatunk mögött folyamatos fejlesztő munka áll, melybe Tulkán
Tímea, a METRO saját márka vezetője nyújt betekintést.
Az egészséges triász: friss,
bio, mentes
A METRO egészséges életmódot
szolgáló termékeit alapvetően három kategóriában kezeljük: friss zöldség és
gyümölcs, bio termékek, valamint „mentes” élelmiszerek – ideértve a
cukormentes, gluténmentes, laktózmentes, húsmentes, vegán termékeket.
Az egészséges ételek pilléreit
jelentő friss zöldségek és gyümölcsök területén a piacon folyamatos a mozgás,
de ez lényegében független az egészséges életmódra való törekvéstől. A bio
termékeket illetőleg két-három évvel ezelőtt volt egy nagyobb bővítés: akkor ez
a piac erősen felívelni látszott, amit tavaly óta tartó stagnálás követett – talán
a magasabb ár miatt, ami a bio minősítésű élelmiszereknél elkerülhetetlen. A
harmadik terület a legérdekesebb: a „mentes” termékek piacán a fogyasztók
táborának összetételét, a fogyasztói motivációt és a termékfejlesztéseket
illetőleg is markáns változások tapasztalhatók.
Változó fogyasztói igények
Korábban szinte kizárólag olyan
fogyasztók vették a mentes termékeket, akik rá voltak kényszerülve erre a
választásra, például diabétesz vagy ételallergia miatt. Ma egyre inkább
körvonalazódik egyfajta trendkövető magatartás a fogyasztók körében: azért
vásárolják ezeket a termékeket, mert egészségesnek és divatosnak tartják. A
fogyasztói motivációk között hangsúlyossá vált a fenntarthatóságra, kisebb
ökológiai lábnyomra való törekvés, ami ugyan mindhárom területre igaz, de a
húshelyettesítő megoldások nimbuszát, és vele forgalmát különösen megnövelte.
Végül fontos kiemelni, hogy a „mentes” termékek körében történt arányaiban a
legtöbb termékfejlesztés az élelmiszerpiacon: ezek a termékek egyre finomabbak,
egyre könnyebben előállíthatóak, és egyre inkább megéri őket vásárolni.
Hódító húshelyettesítők
Érezhetően kitörés előtt állnak a
húshelyettesítő megoldások: a METRO Chef márka húshelyettesítő
termékcsaládjában jelenleg öt termék szerepel, közte növényi alapú hamburger és
girosz, melyek átmentek a fogyasztói vakteszteken – szinte képtelenség őket
megkülönböztetni a húskészítményektől! Miután elnyertük a Sirha
élelmiszerinnovációs versenyének díját a húshelyettesítő megoldásainkkal, a
HORECA szektor számára is jobban láthatóvá vált a termékcsalád. A díjról szóló
hírlevelet követően megugrottak a rendelések.
Naprakész szortiment
Egészségtudatos termékszortimentünket
a nemzetközi trendek figyelése mellett a fogyasztói és beszállítói
visszacsatolásokat is figyelembe véve állítjuk össze. Sales force csapatunknak
és vevőkapcsolat-módszereinknek köszönhetően élő, hatékony kommunikációt
folytatunk a fogyasztóinkkal: ha érezhetően sok ember fogalmaz meg egy igényt a
visszacsatolások során, azt érvényesíteni kell a beszerzésekben. A piac
fejlődését a mindenkori újdonságok diktálják, ezért fontos naprakésznek
maradnunk – ehhez nyújtanak segítséget a nemzetközi kollégáink.