Tóth-Korom Péter váltja
június 1-től a METRO magyarországi áruházláncának vezérkarában francia
kollégáját, Philippe Ernoult az értékesítési igazgatói poszton; így
helyi vezető kerül a vállalat igazgatóságába.
A korábbi igazgató a METRO AG Store Fulfilment Operations alelnöki
pozícióját veszi át.
Tóth-Korom Péter kinevezését megelőzően a METRO
Magyarország áruházi operáció osztályvezetőjeként bizonyította rátermettségét,
azt megelőzően 2010 óta több magyar METRO áruház igazgatója volt, s mindegyik
áruház élén az értékesítést támogató fejlesztések bevezetése fűződött a
nevéhez.
Tóth-Korom Péter új posztján a METRO folyamatban lévő
többcsatornás nagykereskedelmi stratégiai átalakulásának segítését tartja a fő
céljának, és ennek érdekében komoly hangsúlyt kíván fektetni a nagykereskedelmi
tevékenységből származó eladások növelésére.
Thierry Guillon-Verne vezérigazgató örömmel és
várakozással tekint a közös munka elé, mint fogalmazott: biztos benne, hogy a magyar szakemberrel friss ötletek és
új lendület érkezik a menedzsmentbe. A nemzetközi áruházlánc négytagú
vezetésében a kínálati igazgatóságot Alexis Jean-Pierre Maudelonde vezeti, míg
a gazdasági igazgató Fabian Böhne.
A METRO Kereskedelmi Kft.-ről:
A METRO Kereskedelmi Kft. 1993 óta
működik Magyarországon, elsőként lépett be a nemzetközi kereskedelmi vállalatok
közül a magyar piacra. Jelenleg 13 áruházzal áll profi vevői szolgálatára az
ország számos pontján teljes körű megoldásokat kínálva a kereskedelmi és
gasztronómia tevékenységekhez. A METRO Kereskedelmi Kft. Magyarországon több
mint 2000 főt foglalkoztat, bruttó árbevétele a 2019/2020-as pénzügyi évben 197
mrd Ft volt.
Anyacége, a METRO AG egy vezető nemzetközi
nagykereskedelmi vállalat, melynek specialitása a szállodák, éttermek és
vendáglátóegységek (HoReCa), valamint az önálló kereskedők igényeinek
kiszolgálása. A Társaság 30 országban működik, világszerte több, mint 95 ezer
főt foglalkoztat. A 2020/21-es pénzügyi évben a METRO 24,8 milliárd eurós
árbevételt realizált.