Étel és közösség – ősidők óta kéz
a kézben járnak: gondoljunk csak a közös vadászat során elejtett vad
elosztására, a terített asztal körül köttetett barátságokra, szövetségekre, a
komatálra, vagy éppen az ünnepekhez kötődő, generációról generációra öröklődő
étkekre. Ezt a közösségi élményt öntötte egy közösen megálmodott, kulináris
élményt kínáló húsmentes fogásba öt fiatal séf a METRO Gasztroakadémia
kezdeményezésére és égisze alatt.
Az ötösfogat tagjai az ország
különböző részein gazdagítják a magyar gasztronómia kincsesházát: Csillag
Richárd (Lokal47) Kéthelyen, Farkas Richárd (Pajta Étterem)
Őriszentpéteren, Pallag Dávid (Rutin Étterem) Budaörsön, Pohner Ádám
(Iszkor – Mályinka) Mályinkán, Szabó András (Villa Kabala), pedig
Szigligeten hasznosítják tudásukat és értékeiket. Az ételhez kínált pékáru Török
András, a kővágóörsi Andriska Pékbisztró tulajdonosának munkáját dicséri.
A feltálalt
dödölle – vagy ahogy más tájegységeken nevezik: cinke, gánica, sterc, szuszogó,
zsámiska – régi alapokon nyugszik, ám alkotói úgy hasznosítják az örökül kapott
tudást és szellemiséget, hogy ennek ellenére újdonságnak hat. Az új köntösbe
bújtatott dödölle a Gourmet Fesztiválon, a METRO standján mutatkozik be a
nagyközönségnek. A közösségi ízalkotáshoz a minőségi hozzávalókat a magyar
vendéglátóipar megbízható partnereként a METRO biztosítja – az elkészült
közösségi ételből pedig a fesztivál ideje alatt 1000 kóstoló adagot osztanak ki
térítésmentesen a látogatók között.
21. századi közösségi étel
Az ifjú kreatív séfek saját
törekvéseiket foglalták ízekbe, s ambícióikat felmenőik tapasztalatával és
tanításain keresztül valósították meg. Az ételkompozícióhoz mindegyikük
egy-egy, számára fontos alapanyagot ajánlott. Ezek az alapanyagok önmagukban is
egyedülállóak, ám összhangjuk emeli ki a kulináris örökség, valamint a
gasztronómiai jövő sokszínűségét és összetettségét. A tehetséges fiatal séfek
közös gondolkodása eredményeképpen megszületett dödölle ötvözi a régmúlt
konyhák technológiáját, az elfeledett, de újrafelfedezésre érdemes
alapanyagokat, valamint a folyamatos fejlődést.
Örökség új köntösben
A friss, magyaros ízekkel és
textúrákkal rendelkező kóstoló falat alapját – mint mindennek – a kenyér,
esetünkben a sodort vajas kifli adja. A lakto-ovo vegetáriánus ételben a
fermentált zöldségek, az üde színek és formák kavalkádja az örökség és az
örökkévalóság esszenciáját nyújtja. A közösségi ízalkotáshoz a minőségi
hozzávalókat a magyar vendéglátóipar megbízható partnereként a METRO
biztosította – az elkészült közösségi ételből pedig a fesztivál ideje alatt
1000 adagot osztanak ki a látogatók között.
Hogy teljes legyen a tudás
átörökítésének útja, az egyedi receptúrát vendéglátóipari képző intézmények
számára is elküldik az együttműködők.
A METRO kiállítói standján a fő
attrakciót jelentő közösségi ételkóstolói mellett a vállalat vendéglátósok
által különösen kedvelt saját márkás (METRO Chef, METRO Premium) termékeivel
ismerkedhetnek május 27-29. között a gasztronómiai kultúra rajongói.
A METRO Kereskedelmi Kft.-ről:
A METRO Kereskedelmi Kft. 1993 óta
működik Magyarországon, elsőként lépett be a nemzetközi kereskedelmi vállalatok
közül a magyar piacra. Jelenleg 13 áruházzal áll profi vevői szolgálatára az
ország számos pontján teljes körű megoldásokat kínálva a kereskedelmi és
gasztronómia tevékenységekhez. A METRO Kereskedelmi Kft. Magyarországon több
mint 2000 főt foglalkoztat, bruttó árbevétele a 2019/2020-as pénzügyi évben 197
mrd Ft volt.
Anyacége, a METRO AG egy vezető nemzetközi
nagykereskedelmi vállalat, melynek specialitása a szállodák, éttermek és
vendáglátóegységek (HoReCa), valamint az önálló kereskedők igényeinek
kiszolgálása. A Társaság 30 országban működik, világszerte több, mint 95 ezer
főt foglalkoztat. A 2020/21-es pénzügyi évben a METRO 24,8 milliárd eurós
árbevételt realizált.