Bocuse d’Or alapanyagok a magyar étlapokon - új vendéglátói kihívást indít a METRO
Budapest, 2022. április 13.
A METRO a Bocuse d’Or szakácsverseny támogatásán túl is elkötelezett
a magyar gasztronómia fejlesztése iránt. A METRO Gasztroakadémia közösségépítő
programja a Bocuse d’Or Európa-bajnokság alapanyagait ajánlja a hazai
vendéglátóipari szakembereknek a hazai ínyencek megszólításához.
METRO Gasztrokihívás 2022
A magyar csapat nagy sikere után, a Bocuse d’Or Európa-bajnokság
alapanyagait felhasználva eljött az ideje annak, hogy a magas minőségű kulináris
élmények bármely hazai vendéglátóipari egységbe és konyhába beköltözzenek. Ezen
apropóból a METRO kihívásra invitálja a hazai szektor képviselőit, hogy
engedjék szabadjára kreativitásukat, és a Bocuse d’Or versenykiírásában
szereplő alapanyagokat felhasználva részt vegyenek egy igazán inspiráló
kihívásban.
„A kihívással az a célunk, hogy minél
szélesebb körben megjelenjenek a magas minőségű alapanyagok a hazai vendéglátóegységekben,
és ötletekkel, szakmai képzéseinkkel segítsük a szektor kitartó és alázatos dolgozóit.
Fejlődjünk közösen, inspiráljuk egymást, és engedjük szabadjára
kreativitásunkat a konyhában.” – jelentette ki Bősze Ákos, a METRO
HoReCa fejlesztési vezetője.
Saját márkás ajándékcsomag és METRO Gasztroakadémia képzés nyerhető
A METRO kihívásával minden olyan szakácsot szeretne
megszólítani, akit inspirálnak a Bocuse d’Or verseny alapanyagai, és ezekből
szeretne izgalmas fogásokat alkotni az általa képviselt étterem étlapjára.
A kihívásban való részvétel feltételei:
A kihívásban való részvételhez legalább az egyik Bocuse d’Or
alapanyagot szükséges felhasználni: a receptnek tartalmaznia kell őzgerincet,
őzcombot, kacsamájat, túrót, tejfölt vagy burgonyát. Az elkészült fogásról
készült fotóval, illetve a hozzá tartozó receptleírással válik érvényessé a
pályázat, melyet e-mailben a kommunikacio@metro.co.hu címre várnak a zsűri tagjai. A
pályázati kiírás itt érhető el. A
pályázat benyújtásával a pályázó elfogadja a pályázati kiírás szabályait és hozzájárul
személyes adatainak a kiírásban részletezett kezeléséhez.
A pályázat benyújtásának
határideje:
A pályázati anyagokat 2022. április 30-ig várják, a nyerteseket
pedig egy szakértő zsűri fogja kiválasztani, május első hetében. A három
nyertest a zsűri e-mailben értesíti.
Nyeremények:
A METRO a beérkezett receptek és fotók közül a három
legjobbat választja ki. Az első helyezett egy 100.000 Ft értékű METRO saját
márkás ajándékcsomagban, a második egy 50.000 Ft értékű ajándékcsomagban
részesül. A METRO Gasztroakadémia mindhárom díjazott számára utalványt
biztosít, mely az egyik szabadon válaszható egynapos képzésen való részvételre
jogosít.
A beérkezett pályázati anyagokat az alábbi zsűritagok
értékelik:
Pohner Ádám, a 2018-as
hazai Bocuse d’Or nyertese
Kitzinger Szonja, a Magyar Konyha felelős
szerkesztője
Gálicz István, a METRO
Gasztroakadémia séfje
Inspirációk a Gasztroakadémiától
Motiváció és inspiráció gyanánt a
METRO Gasztroakadémia szakértő séfje, Gálicz István, a METRO saját márkák
nagykövete, Pohner Ádám és a Gasztoakadémia oktatója, Vidák Zoltán is
elkészítették saját fogásaikat. Az előkészítési munkálatok, a sütés-főzés,
tehát maga az alkotás, valamint
a végeredmény is megtekinthető a sajtóközleményhez csatolt kreatív videóban,
illetve digitális receptkönyvben.
A
METRO Kereskedelmi Kft.-ről:
A
METRO Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, elsőként lépett be a
nemzetközi kereskedelmi vállalatok közül a magyar piacra. Jelenleg 13 áruházzal
áll profi vevői szolgálatára az ország számos pontján teljes körű megoldásokat
kínálva a kereskedelmi és gasztronómia tevékenységekhez. A METRO Kereskedelmi
Kft. Magyarországon több mint 2000 főt foglalkoztat, bruttó árbevétele a
2019/2020-as pénzügyi évben 197 mrd Ft volt. Anyacége,
a METRO AG egy vezető nemzetközi nagykereskedelmi vállalat, melynek
specialitása a szállodák, éttermek és vendáglátóegységek (HoReCa), valamint az
önálló kereskedők igényeinek kiszolgálása. A Társaság 30 országban működik,
világszerte több mint 95 ezer főt foglalkoztat. A 2020/21-es pénzügyi évben a
METRO 24,8 milliárd eurós árbevételt realizált.