Három kategóriában is díjat nyertek a METRO fejlesztései; Jól szerepelt a vállalat az Inno d’Or – Év Innovációja versenyen
2022. május 31.
A Dish by METRO éttermi
szoftvercsomagot, az Expressz Kasszát és a Veggie húshelyettesítő
termékcsaládot is díjazták az Inno d’Or 2022 - Év Innovációja versenyen. A
Trade magazin által tavaly életre hívott megmérettetés célja, hogy évről évre
olyan értékteremtő innovációkat jutalmazzon, amelyek meghatározható vásárlói, fogyasztói
igényre nyújtanak megoldást, valamely nevesíthető trendbe illenek, vagy egy
meglévő, meghatározható igényből inspirálódott fejlesztés eredményei. A díjátadóra a Hungexpo új Konferencia
Központjában került sor május 26-án, a díjakat a METRO képviseletében Taferner
Ákos marketing osztályvezető és Tulkán Tímea sajátmárka és kereskedelmi
aktivitások vezetője vette át Hermann Zsuzsannától, a Trade Magazin
főszerkesztő-ügyvezetőjétől.
30 díjazott 7 kategóriában Az
idei mezőnyből a magas számú szakmai zsűri bírálata alapján 30 olyan pályázat
került ki győztesként, amelyek piaci bevezetése 2021. január 1. és 2021.
december 31. között zajlottak, és a saját kategóriájukban meghatározó
újdonságtartalommal bírnak.
A
pályázatokban bemutatott újdonságok értékelését négy szempont (innováció,
trend, piaci előny, egyediség) alapján végezte a szakmai zsűri, majd pedig azoknál a
termékeknél, ahol ez lehetséges volt, érzékszervi bírálatra is sor került. A
pályázatok élelmiszer, ital, vegyi áru, szolgáltatás, technológia, kozmetika,
csomagolás főkategóriákban érkeztek, köztük mind gyártói, mind kereskedelmi
márkaként, célcsoportot tekintve volt közöttük B2B és B2C beadvány is.
A partnerek igényeihez igazított
METRO-innovációk
Általában jellemző a METRO innovációs tevékenységére, hogy partnerei igényeihez igazítja a fejlesztéseit, reagálva mindazokra a
kihívásokra, melyekkel elsősorban a HoReCa és a kiskereskedelmi
szektorban dolgozók szembesültek.
A szolgáltatások kategóriában
nyertes Dish by METRO éttermi szoftvercsomag néhány órán belül képes a
nulláról indulva egy hagyományos étterem teljes online jelenlétét megteremteni.
A jelenléten kívül kiegészítő szolgáltatásokként elérhető a jutalékmentes
ételrendelési funkció, a banki integráció nélküli online fizetés vagy az
asztalfoglalás. A kínált szolgáltatások egymásra épülése és egysége teszi
különösen innovatívvá és a vendéglátóhelyek számára vonzó szolgáltatássá a
szoftvercsomagot, melyet 5200 hazai vállalkozás használ.
A technológia
kategóriában Inno d’Or díjat nyert Expressz Kasszákat már minden magyar
METRO-áruházban alkalmazzák, a forgalom 15%-a, a vásárlások 10%-a bonyolódik
rajtuk keresztül. Használatuk felgyorsítja és leegyszerűsíti a hagyományos
beszerzés folyamatait. A vásárlók az erre a célra kapott szkennerrel vagy a
mobiltelefonjaikra letöltött alkalmazással már a kosárba tételkor beolvashatják
az termékek vonalkódját, fizetéskor pedig a pénztárgép egy súlyméréssel és egy
QR-kóddal nagyjából 5 másodperc alatt validálja a bevásárlókocsi tartalmát.
Az élelmiszer kategóriában díjazott
METRO Chef Veggie termékcsalád tagjai nagy kiszerelésben is elérhető,
gyorsfagyasztott húshelyettesítő megoldások GMO-mentes termelésből, magas
fehérje- és rosttartalommal. A METRO Chef Veggie termékek kiváló első lépést
jelentenek a HoReCa szektor azon résztvevőinek, akik most próbálják ki magukat
a növényi étrend világában. Emellett azok a kreatív séfek is megtalálják a
számításukat a termékcsalád használatával, akik a saját megszokott ízvilágukat
szeretnék érvényesíteni, csak éppen hús nélkül.
A
METRO három díjazott terméke közül márciusban kettőt, a Dish by METRO
szoftvercsomagot és a METRO Chef Veggie termékcsaládot a Sirha Budapest 2022
Innovációs Termékversenyén is kiemeltek: előbbi digitális megoldások
kategóriában 1. helyen végzett, utóbbi a 2. helyezést érte el élelmiszer
kategóriában.
A METRO Kereskedelmi Kft.-ről:
A METRO Kereskedelmi Kft. 1993 óta
működik Magyarországon, elsőként lépett be a nemzetközi kereskedelmi vállalatok
közül a magyar piacra. Jelenleg 13 áruházzal áll profi vevői szolgálatára az
ország számos pontján teljes körű megoldásokat kínálva a kereskedelmi és
gasztronómia tevékenységekhez. A METRO Kereskedelmi Kft. Magyarországon több
mint 2000 főt foglalkoztat, bruttó árbevétele a 2019/2020-as pénzügyi évben 197
mrd Ft volt.
Anyacége, a METRO AG egy vezető nemzetközi
nagykereskedelmi vállalat, melynek specialitása a szállodák, éttermek és
vendáglátóegységek (HoReCa), valamint az önálló kereskedők igényeinek
kiszolgálása. A Társaság 30 országban működik, világszerte több, mint 95 ezer
főt foglalkoztat. A 2020/21-es pénzügyi évben a METRO 24,8 milliárd eurós
árbevételt realizált.