Három kategóriában is díjat nyertek a METRO fejlesztései; Jól szerepelt a vállalat az Inno d’Or – Év Innovációja versenyen

2022. május 31.

Év Innovációja verseny díjak

A Dish by METRO éttermi szoftvercsomagot, az Expressz Kasszát és a Veggie húshelyettesítő termékcsaládot is díjazták az Inno d’Or 2022 - Év Innovációja versenyen. A Trade magazin által tavaly életre hívott megmérettetés célja, hogy évről évre olyan értékteremtő innovációkat jutalmazzon, amelyek meghatározható vásárlói, fogyasztói igényre nyújtanak megoldást, valamely nevesíthető trendbe illenek, vagy egy meglévő, meghatározható igényből inspirálódott fejlesztés eredményei.  A díjátadóra a Hungexpo új Konferencia Központjában került sor május 26-án, a díjakat a METRO képviseletében Taferner Ákos marketing osztályvezető és Tulkán Tímea sajátmárka és kereskedelmi aktivitások vezetője vette át Hermann Zsuzsannától, a Trade Magazin főszerkesztő-ügyvezetőjétől.

30 díjazott 7 kategóriában
Az idei mezőnyből a magas számú szakmai zsűri bírálata alapján 30 olyan pályázat került ki győztesként, amelyek piaci bevezetése 2021. január 1. és 2021. december 31. között zajlottak, és a saját kategóriájukban meghatározó újdonságtartalommal bírnak.

A pályázatokban bemutatott újdonságok értékelését négy szempont (innováció, trend, piaci előny, egyediség) alapján végezte a szakmai zsűri, majd pedig azoknál a termékeknél, ahol ez lehetséges volt, érzékszervi bírálatra is sor került. A pályázatok élelmiszer, ital, vegyi áru, szolgáltatás, technológia, kozmetika, csomagolás főkategóriákban érkeztek, köztük mind gyártói, mind kereskedelmi márkaként, célcsoportot tekintve volt közöttük B2B és B2C beadvány is.

A partnerek igényeihez igazított METRO-innovációk
Általában jellemző a METRO innovációs tevékenységére, hogy partnerei igényeihez igazítja a fejlesztéseit, reagálva mindazokra a kihívásokra, melyekkel elsősorban a HoReCa és a kiskereskedelmi szektorban dolgozók szembesültek.

A szolgáltatások kategóriában nyertes Dish by METRO éttermi szoftvercsomag néhány órán belül képes a nulláról indulva egy hagyományos étterem teljes online jelenlétét megteremteni. A jelenléten kívül kiegészítő szolgáltatásokként elérhető a jutalékmentes ételrendelési funkció, a banki integráció nélküli online fizetés vagy az asztalfoglalás. A kínált szolgáltatások egymásra épülése és egysége teszi különösen innovatívvá és a vendéglátóhelyek számára vonzó szolgáltatássá a szoftvercsomagot, melyet 5200 hazai vállalkozás használ.

A technológia kategóriában Inno d’Or díjat nyert Expressz Kasszákat már minden magyar METRO-áruházban alkalmazzák, a forgalom 15%-a, a vásárlások 10%-a bonyolódik rajtuk keresztül. Használatuk felgyorsítja és leegyszerűsíti a hagyományos beszerzés folyamatait. A vásárlók az erre a célra kapott szkennerrel vagy a mobiltelefonjaikra letöltött alkalmazással már a kosárba tételkor beolvashatják az termékek vonalkódját, fizetéskor pedig a pénztárgép egy súlyméréssel és egy QR-kóddal nagyjából 5 másodperc alatt validálja a bevásárlókocsi tartalmát.

Az élelmiszer kategóriában díjazott METRO Chef Veggie termékcsalád tagjai nagy kiszerelésben is elérhető, gyorsfagyasztott húshelyettesítő megoldások GMO-mentes termelésből, magas fehérje- és rosttartalommal. A METRO Chef Veggie termékek kiváló első lépést jelentenek a HoReCa szektor azon résztvevőinek, akik most próbálják ki magukat a növényi étrend világában. Emellett azok a kreatív séfek is megtalálják a számításukat a termékcsalád használatával, akik a saját megszokott ízvilágukat szeretnék érvényesíteni, csak éppen hús nélkül.

A METRO három díjazott terméke közül márciusban kettőt, a Dish by METRO szoftvercsomagot és a METRO Chef Veggie termékcsaládot a Sirha Budapest 2022 Innovációs Termékversenyén is kiemeltek: előbbi digitális megoldások kategóriában 1. helyen végzett, utóbbi a 2. helyezést érte el élelmiszer kategóriában.

 

A METRO Kereskedelmi Kft.-ről:

A METRO Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, elsőként lépett be a nemzetközi kereskedelmi vállalatok közül a magyar piacra. Jelenleg 13 áruházzal áll profi vevői szolgálatára az ország számos pontján teljes körű megoldásokat kínálva a kereskedelmi és gasztronómia tevékenységekhez. A METRO Kereskedelmi Kft. Magyarországon több mint 2000 főt foglalkoztat, bruttó árbevétele a 2019/2020-as pénzügyi évben 197 mrd Ft volt. Anyacége, a METRO AG egy vezető nemzetközi nagykereskedelmi vállalat, melynek specialitása a szállodák, éttermek és vendáglátóegységek (HoReCa), valamint az önálló kereskedők igényeinek kiszolgálása. A Társaság 30 országban működik, világszerte több, mint 95 ezer főt foglalkoztat. A 2020/21-es pénzügyi évben a METRO 24,8 milliárd eurós árbevételt realizált.

 

Sajtókapcsolat és interjúszervezés:

Slániczné Molnár Ildikó

marketingkommunikációs vezető

ildiko.molnar@metro.co.hu

+36-70-377-9043