A profi vevői fókuszt erősíti megújuló stratégiájában a METRO

Budapest, 2022. március 17.

Március 17-én átadták az első, teljesen professzionális vevői fókuszú METRO áruházat, amelyet a nemzetközi stratégia jegyében alakított át az áruházlánc. Az újrapozicionált budakalászi áruház felülvizsgált termékválasztékkal és szortimenttel rendelkezik, amely magasabb hatékonysággal és kiemelkedő termékelérhetőséggel képes megbízható árukínálatot biztosítani profi vásárlói részére.

A nagykereskedelmi vállalat megújuló nemzetközi és ehhez igazodó hazai stratégiája keretében a következő években átalakítja áruházait és egy szemléletváltás, valamint többcsatornás üzleti modell kialakítása veszi kezdetét a METRO életében. Bővíti és felgyorsítja a kiszállítási üzletág növekedését, kiterjeszti az online piacterét, fokozza digitális jelenlétét, illetve bővíti vásárlói számára nyújtott digitális szolgáltatásait is. A nagykereskedelmi átalakulás következtében az áruházlánc visszatér a gyökereihez és a profi vevőcsoportokat helyezi a fókuszba. A HoReCA és a kiskereskedelmi szegmens igényeinek való megfelelés első lépcsőfoka a budakalászi üzlet átalakítása volt.

Az átalakítás után újranyitott áruház kisebb, de hatékonyabb választékkal, kiemelkedő termékelérhetőséggel, magasabb szinten képes kiszolgálni a vevői igényeket.

Az áruházak funkcionális átrendeződése elengedhetetlen feltétele az új koncepció megvalósításának. Az átalakításnál a legfontosabb cél a vásárlói út lerövidítése volt. A vevőbejárati rész áthelyezésre került és egy ún. lobbyvá alakult át. A belső tér átláthatósága is javult. Egyszerűbb, nagyobb mennyiségű raklapos és kartonos kihelyezéseket alkalmazva új struktúrát kapott az áruház, mely nagyban leegyszerűsíti az itt vásárló vendéglátóegységek és kiskereskedők beszerzéseit.

A raklapos kihelyezések és a kínálat átalakítása következtében egyes területeken választékszűkítésre volt szükség, csökkent a non-food kínálat, azonban - mivel a vendéglátóegységek számára kiemelten fontos – a Friss és UltraFriss (hús, gyümölcs, zöldség, hal) szortiment bővült.

„Megteszünk mindent, hogy az alapvető cikkek mindig elérhetőek legyenek, és arra törekszünk, hogy a Többet Olcsóbban programunk, amely ma több mint 3400 terméket tartalmaz, piacvezető pozíciót töltsön be árazásban.” - mondta el Thierry Guillon-Verne, a METRO Magyarország vezérigazgatója.

A profi vevőcsoportok mellett az áruházlánc nem feledkezik meg a gasztronómia iránt elkötelezett vásárlóiról sem, akik továbbra is válogathatnak a vendéglátóipari igényekhez igazodó, magas minőségű termékek között.  

Amennyiben sikeresnek bizonyul a pilot projekt,  akkor a további 12 áruházban is megvalósul a nagykereskedelmi transzformáció. A tervek szerint kategóriánként kerülnek majd átalakításra az üzletek, és 2025-ig valamennyi magyarországi áruházban megvalósul az új koncepció.

 

A METRO Kereskedelmi Kft.-ről:

A METRO Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, elsőként lépett be a nemzetközi kereskedelmi vállalatok közül a magyar piacra. Jelenleg 13 áruházzal áll profi vevői szolgálatára az ország számos pontján teljes körű megoldásokat kínálva a kereskedelmi és gasztronómia tevékenységekhez. A METRO Kereskedelmi Kft. Magyarországon több mint 2000 főt foglalkoztat, bruttó árbevétele a 2019/2020-as pénzügyi évben 197 mrd Ft volt. Anyacége, a METRO AG egy vezető nemzetközi nagykereskedelmi vállalat, melynek specialitása a szállodák, éttermek és vendáglátóegységek (HoReCa), valamint az önálló kereskedők igényeinek kiszolgálása. A Társaság 30 országban működik, világszerte több mint 95 ezer főt foglalkoztat. A 2020/21-es pénzügyi évben a METRO 24,8 milliárd eurós árbevételt realizált.

 

További információk, kapcsolat:

Slániczné Molnár Ildikó

marketingkommunikációs vezető

ildiko.molnar@metro.co.hu

+36-70-377-9043