A profi vevői fókuszt erősíti megújuló stratégiájában a METRO
Budapest, 2022. március 17.
Március 17-én átadták az első, teljesen professzionális
vevői fókuszú METRO áruházat, amelyet a nemzetközi stratégia jegyében alakított
át az áruházlánc. Az újrapozicionált budakalászi áruház felülvizsgált
termékválasztékkal és szortimenttel rendelkezik, amely magasabb hatékonysággal
és kiemelkedő termékelérhetőséggel képes megbízható árukínálatot biztosítani profi
vásárlói részére.
A nagykereskedelmi
vállalat megújuló nemzetközi és ehhez igazodó hazai stratégiája keretében a
következő években átalakítja áruházait és egy szemléletváltás, valamint többcsatornás
üzleti modell kialakítása veszi kezdetét a METRO életében. Bővíti és felgyorsítja
a kiszállítási üzletág növekedését, kiterjeszti az online piacterét, fokozza
digitális jelenlétét, illetve bővíti vásárlói számára nyújtott digitális
szolgáltatásait is. A nagykereskedelmi átalakulás következtében az áruházlánc visszatér
a gyökereihez és a profi vevőcsoportokat helyezi a fókuszba. A HoReCA és
a kiskereskedelmi szegmens igényeinek való megfelelés első lépcsőfoka a
budakalászi üzlet átalakítása volt.
Az
átalakítás után újranyitott áruház
kisebb, de hatékonyabb választékkal, kiemelkedő termékelérhetőséggel, magasabb
szinten képes kiszolgálni a vevői igényeket.
Az
áruházak funkcionális átrendeződése elengedhetetlen feltétele az új koncepció
megvalósításának. Az átalakításnál a legfontosabb cél a vásárlói út
lerövidítése volt. A vevőbejárati rész áthelyezésre került és egy ún. lobbyvá
alakult át. A belső tér átláthatósága is javult. Egyszerűbb, nagyobb mennyiségű
raklapos és kartonos kihelyezéseket alkalmazva új struktúrát kapott az áruház,
mely nagyban leegyszerűsíti az itt vásárló vendéglátóegységek és kiskereskedők
beszerzéseit.
A raklapos
kihelyezések és a kínálat átalakítása következtében egyes területeken választékszűkítésre
volt szükség, csökkent a non-food kínálat, azonban - mivel a vendéglátóegységek
számára kiemelten fontos – a Friss és UltraFriss (hús, gyümölcs,
zöldség, hal) szortiment bővült.
„Megteszünk
mindent, hogy az alapvető cikkek mindig elérhetőek legyenek, és arra
törekszünk, hogy a Többet Olcsóbban programunk, amely ma több mint 3400
terméket tartalmaz, piacvezető pozíciót töltsön be árazásban.” - mondta el Thierry
Guillon-Verne, a METRO Magyarország vezérigazgatója.
A profi
vevőcsoportok mellett az áruházlánc nem feledkezik meg a gasztronómia iránt elkötelezett
vásárlóiról sem, akik továbbra is válogathatnak a vendéglátóipari igényekhez
igazodó, magas minőségű termékek között.
Amennyiben
sikeresnek bizonyul a pilot projekt, akkor
a további 12 áruházban is megvalósul a nagykereskedelmi transzformáció. A
tervek szerint kategóriánként kerülnek majd átalakításra az üzletek, és 2025-ig
valamennyi magyarországi áruházban megvalósul az új koncepció.
A
METRO Kereskedelmi Kft.-ről:
A
METRO Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, elsőként lépett be a
nemzetközi kereskedelmi vállalatok közül a magyar piacra. Jelenleg 13 áruházzal
áll profi vevői szolgálatára az ország számos pontján teljes körű megoldásokat
kínálva a kereskedelmi és gasztronómia tevékenységekhez. A METRO Kereskedelmi Kft.
Magyarországon több mint 2000 főt foglalkoztat, bruttó árbevétele a
2019/2020-as pénzügyi évben 197 mrd Ft volt. Anyacége, a METRO AG egy vezető nemzetközi
nagykereskedelmi vállalat, melynek specialitása a szállodák, éttermek és
vendáglátóegységek (HoReCa), valamint az önálló kereskedők igényeinek
kiszolgálása. A Társaság 30 országban működik, világszerte több mint 95 ezer
főt foglalkoztat. A 2020/21-es pénzügyi évben a METRO 24,8 milliárd eurós
árbevételt realizált.