Alapanyag-trendriport

Csavarpálma, ghee és a többiek

 

A METRO alapanyag-trendriportja szerint 2018 az alternatív hozzávalók éve lesz

A fogyasztók egyre tudatosabbak, ez a vendéglátóhelyeket is az egészségesebb menüsorok kialakítása felé tereli. Ehhez pedig ismerni kell az alternatív hozzávalókat és azok felhasználási módjait. Ma már sokféle különleges alapanyaggal találkozhatunk a boltok polcain is. A METRO folyamatosan figyeli a legfrissebb élelmiszerfogyasztási szokásokat, sőt gyakran éppen maga alakítja azokat kínálatával. Az áruházlánc szakértői szerint a 2018-as alapanyag-trendek azt mutatják, hogy a legnépszerűbbek az ázsiai, a fekete színű és a hagyományos alapanyagokat kiváltó hozzávalók lesznek.

 

A gasztronómiai életben egyre többen törekednek a professzionalitásra, az áruházlánc pedig mind kínálatában, mind a sajátmárkás termékportfóliójával ezekhez az igényekhez igazodik. Számtalan kutatást és felmérést végez annak érdekében, hogy a fogyasztók preferenciáit megismerje, amelyek eredményeképpen a METRO 2018-ban a következő trendeket látja:


Keleti ízek nyugaton


Európa-szerte egyre népszerűbb a hagyományos ázsiai konyha, az eddig különlegesnek számító hozzávalók szép lassan beépülnek a köztudatba. Nigella Lawson, a neves brit séf szerint például a pandanlevél, vagy más néven csavarpálma lesz a 2018-as év egyik legtrendibb hozzávalója. A kijelentést követően a növény valóban hamar nagy népszerűségre tett szert a közösségi médiában, mert sajátos ízvilágának köszönhetően sokféleképpen felhasználható. Gyakran rizsgombócok vagy húsok betekerésére használják a vaníliához hasonló aromája miatt, de ízének és szép zöld színének köszönhetően a sütéshez is közkedvelt alapanyag.

Az olyan különlegességek, mint az India északi részéről származó ghee használata is egyre jobban terjed. A „tisztított vaj” hosszabb hevítési ideje miatt zamatosabb, mint a hagyományos, ráadásul az elkészítési folyamat során kivonják belőle a tejcukrot, ezért laktózérzékenyek is fogyaszthatják. A ghee népszerűségét mutatja az is, hogy a Google felmérések szerint 2017 decemberétől 2018 januárjáig megkétszereződtek a keresések a termékre.

2018-ban várhatóan továbbhömpölyög a tavaly indult „fekete étel mozgalom”. A fekete színű alapanyagokat, mint a méregtelenítő hatású aktív szenet, a fekete hínárt vagy a fekete fokhagymát egyre többen használják majd. Ennek az irányzatnak köszönheti növekvő népszerűségét a fekete bab is, ami különösen jól alkalmazható a vegán étrendben. Alkalmas például vegán hamburgerpogácsa, vagy vegán tészta elkészítéséhez, így a gluténmentes diétákban is szerepelhet.

Ha pedig a népszerű kiegészítőknél tartunk, a turmixok vagy levesek elengedhetetlen kelléke lesz az Andok lejtőin őshonos maca gyökérből készített por. A szuperélelmiszerek listáján élen járó hozzávaló nagyon tápláló és kitűnő vitaminforrás, ráadásul jelentősen növeli az energiaszintet, valamint javítja az anyagcserét is.

Nem csak a főbb étkezések, de a desszertek is szép lassan a keleti ízek felé fordulnak. A thaiföldi hengerelt fagylalt vagy a hongkongi tojásleves már 2017-ben nagyon népszerűek voltak, de olyan különlegességekkel is találkozhattunk a nyugati piacokon, mint például a kissé nehezen ehető japán mochi fagylalt. A trendek alapján idén nyáron további ázsiai különlegességekkel bővül majd a paletta. 


Az étkezésben is lehet trendinek lenni

Egy ideje jobban hajlanak a fogyasztók az egészségesebb, alternatív megoldások felé, így értelemszerűen a boltok polcain is egyre több ilyen hozzávalóval találkozhatunk. A vegetáriánus étrend már jó néhány éve hódít, azonban az elmúlt időszakban találkozhattunk a szigorúbb változatával, a vegán étrenddel is, amely már semmilyen állati eredetű élelmiszert nem fogad el. A vega, illetve vegán burgerek várhatóan 2018-ban is folytatják hódító útjukat, épp úgy, ahogy a növényi tejek, mint például a rizs-, a kókusz-, vagy a mandulatej is. Manapság már akár otthon is összedobhatunk egy feketebab-pogácsa alapú, vagy tofus burgert, amit aztán leöblíthetünk egy finom rizstejes lattéval.

Forrás: METRO Kereskedelmi Kft.

METRO HoReCa Digital




A METRO vezető nagykereskedelmi és élelmiszer-szakértő, a vállalat 35 országban működik és világszerte több mint 150 000 embert foglalkoztat. A 2015/16-os pénzügyi évben a METRO mintegy 37 milliárd eurós forgalmat bonyolított le. A vállalat a nagy- és kiskereskedelmi ügyfelek regionális és nemzetközi igényeinek megfelelően kínál egyedi megoldásokat. Az olyan értékesítési márkáival, mint a METRO/MAKRO Cash & Carry és a Real, továbbá a szállítási és a digitalizációs szolgáltatásaival a METRO a jövő normarendszerét állítja fel az ügyfélközpontúság, a digitális megoldások és a fenntartható üzleti modellek terén.

További információ:

www.metro.hu

www.metroag.de

További ajánlataink
Kíváncsi nagyszerű ajánlatainkra?
akciós katalógusok
Ismerje meg legfrissebb ajánlatainkat az Ön számára.
Katalógusok
Ne maradjon le aktuális ajánlatainkról!
Regisztráljon hírlevelünkre
Ismerje meg a legfrissebb ajánlatainkat.
Hírlevél feliratkozás