Interjú molnár pállal
A Paulus Molnár Borház tulajdonosával, borásszal
Röviden bemutatná a cégét? Hogyan kezdett el gazdálkodni? Mióta foglalkozik ezzel a tevékenységgel?
Már gyerekkoromban is a szőlő és a bor körül forgott az életem, hisz negyedik generációs szőlőtermelő családból származom. A sors viszont úgy hozta, hogy külföldön kezdjek hozzá a felnőtt élethez. 19 évesen Svájcba költöztem, és 5 év svájci gyakorlat után önálló vállalkozásba kezdhettem a gépiparban, melyet 38 évig formáltam, fejlesztettem és végül sikeresen továbbadtam. A régen dédelgetett álmomat, hogy egyszer saját szőlőföldem legyen hangulatos kis pincével, benne finom borokkal, sosem adtam fel. 2000-ben meg is vásároltam az első pincémet és szőlőmet Mór egyik patinás részén, a Vén-hegyen. Ezután véletlen „szerencse" volt, hogy hozzám került a móri borvidék 160 hektárnyi parlagon maradt területe is. Óriási kihívásnak éreztem, de úgy gondoltam, jó döntés megvásárolni. Ebből a mai napig 130 hektárt telepítettünk be. 2012-ben megalapítottam a legújabb technológiával felszerelt Molnár Borházat. Az elnevezést a márkaépítés szempontjából Paulus Molnár Borház névre változtattuk, amiben a Paulus név a svájci becenevemből ered.
Miben mások Önök a többi hasonló profilú céghez képest?
A móri borvidéken lévő termőterületek egyszerűen csodálatosak, országunk egyik legértékesebb kincsesládája. A kimagasló minőségű talajnak és az éghajlati viszonyoknak köszönhetően kiváló szőlőket termesztünk, amelyekből zamatos borokat készítünk. Törekszünk a precizitásra, hogy a boraink vásárlóink első számú kedvencévé váljanak, illetve egy-egy nívós borverseny legmagasabb kategóriájában szerepeljenek.
Honnan merítenek új ötleteket, inspirációt, hogy folyamatosan versenyképesek maradjanak?
Valljuk, a versenyképesség alapköve, hogy a jelenben élünk, a jövőben gondolkodunk. Ez visz minket előre.
Melyik a legjobbnak tartott termékük?
Nem tudnám megmondani, hogy melyik a legjobb termékünk, hisz minden bor más. Számunkra a vásárlói visszajelzések mutatják meg, melyiket tekinthetjük a legjobbnak. Nekem minden évben egy másik bor a nagy kedvencem. Tavaly a Gold Zenit és a Gold Olaszrizling volt, idén a Gold Sauvignon Blanc, amely a jelenlegi trendnek megfelelően az Új-Zéland-i stílus jegyeit viseli magán.
Voltak pillanatok a vállalkozás történetében, amelyek különösen büszkévé tették?
Az első nagy pillanat 2015-ben volt, amikor kíváncsiságból elküldtük az első Királyleányka - Ezerjó pezsgőnket a Nagy Magyar Borsmustrára. Az eredmény az „Év Csúcspezsgője” cím megszerzése lett. 2018-ban pedig miénk lett az „Ország Legjobb Roséja” kitüntetés. Ugyanebben az évben nyerte el főborászunk, Mogyorósi Lajos „Az év ifjú borásza” címet. Tavaly az Országos Borversenyen a második legsikeresebb borászat lettünk; ez mind-mind örömmel tölt el minket, de a legfontosabb az elégedettség és a mosoly a fogyasztóink arcán, amikor a borainkat kóstolják.
Mi a következő cél, amit még szeretne elérni és kitűzött Önmaga elé?
A Paulus Wine Resort felépítése Móron a Bormúzeum Étterem szomszédságában.
Ha nem lennének korlátok, milyen lenne álmai vállalkozása?
A korlátokat mi szabjuk meg magunknak, a fejlődésben nem ismerek határokat. A folyamatos újítások mellett elégedett ember vagyok, és úgy gondolom, hogy ha keményen dolgozunk, akkor az álmainkat valóra tudjuk váltani. Sokszor inkább tenni kell a dolgokért, mint álmodozni.
Mi fontos Önnek az életben, az emberi kapcsolataiban, ami a vállalkozása stílusát is meghatározza?
Számomra a családom a legfontosabb, ahol feltöltődöm. Vállalkozásomban is szükségesnek tartom a családias légkör megteremtését, ahol az „egy mindenkiért, mindenki egyért” elve érvényesül.
Úgy érzi, a METRO-ban partnerre talált vállalkozása sikeréhez?
Természetesen, mégpedig egy olyan kiváló partnerre leltem, amely méltó módon prezentálja borainkat a fogyasztóink felé.
Van-e olyan mottó, amit magáénak érez, ami jellemzi az Ön tevékenységét?
„Egy borászat tele élménnyel és szenvedéllyel.”