Legyen a vásárlónk!

Igényeljen METRO kártyát!

Paprikakert Kft. a METRO zöldség és gyümölcs beszállítója

A görögdinnyére épült vállalkozás, amely mára 2 milliárdos árbevétellel büszkélkedhet

A pusztaottlaktai Paprikakert Kft. kiemelkedő szerepet játszott a hazai görögdinnye népszerűsítésében, amely ma már országosan is meghatározó gyümölccsé vált, és azóta elkötelezz abban, hogy fogyasztóinak a legjobb minőségű magyar termékeket nyújtsa. A vállalkozás vezetője, Tóth Szilveszter eredetileg hitoktatónak készült, végül a zöldség- és gyümölcstermesztés mellett döntött, miután gyerekkora óta sok szál fűzte a mezőgazdasághoz. Szívügye, hogy a helyi termelőknek megélhetést biztosítson, és számára rendkívül fontos az emberi méltóság és akarat elismerése, és termelőinek elégedettsége.

 

A helyi közösség támogatásában betöltött szerepéről, a görögdinnye népszerűsítéséről és üzleti partnereivel való sikeres együttműködéséről beszélgettünk Tóth Szilveszterrel, a Paprikakert Kft. tulajdonosával.

 

_MG_5115 

Az Ön vállalkozása már 5 éve működik a Békés megyei településen, amely a tavalyi évben már 2 milliárdos árbevétellel büszkélkedhetett. Röviden elmesélné, mivel foglalkozik a Paprikakert, és mi volt a kezdeti ötlet, amiért létrehozták a vállalkozást?

2008-ban távoztam egy korábbi munkahelyemről, ahol sok termelőt ismertem meg. Akkor jött a gondolat, hogy továbbvinném ezt a szakmát és szeretnék elindítani egy új vállalkozást, és ennek köszönhetően döntöttünk a zöldség és gyümölcs értékesítése mellett. Cégünk 2009 májusában alakult, profilunk alapvetően mindenféle zöldségféle, illetve a görögdinnye, az alma és a szabadföldi paprikafélék. A vállalkozás forgalma folyamatosan növekedett és 2013 végére meghaladta a 2 milliárdos éves árbevételt. A cég nagy szerepet játszott különböző termékek kóstoltatásában, beleértve a görögdinnyének a szponzorálását és más, ehhez kapcsolódó marketingtevékenységet, amelynek köszönhetően a gyümölcs országosan is meghatározóvá vált.

Ön nagy hangsúlyt fektet arra, hogy termelői és vevői is elégedettek legyenek. Mi az, ami ön szerint a leginkább jellemzi üzlete stílusát?


Mi egyrészt megpróbálunk a termelőinkkel együtt gondolkodni, figyelembe venni az ő igényeiket, tehát a lehető legjobban kiszolgálni a tagságot. Másrészt, a METRO Áruház irányában mindig is arra törekedtünk, hogy a legjobbak legyünk, tehát igyekszünk megfelelni az általuk támasztott elvárásoknak, hogy pozitívan gondoljanak ránk, mint beszállítóra.

Mit élvez a legjobban munkája során?

A legjobb az, amikor pénzt is tudunk keresni természetesen, de azt gondolom, hogy a legjobb pillanatok azok, amikor mindkét oldal elégedett és én, mint harmadik szereplő is elégedett vagyok azzal, amit csináltunk. Ezt viszont egyre nehezebb megvalósítani, hiszen ehhez egyszerre kell, hogy a termelő áruja megfelelő áron el legyen adva, illetve az áruház is adott áron jusson hozzá minőségi áruhoz.

Ha jól értem, a Paprika Kft. meghatározó jelentőségű a helyi közösségek számára. Ez biztosan büszkeséggel tölti el.

Valóban, a Paprika Kft. nagy szerepet tölt be a helyi közösségek életében, hiszen nagy mennyiségben értékesítünk görögdinnyét, és ezáltal sok munkavállalónak, és így családnak adunk megélhetést és kiszámítható jövedelmet. Itt főleg Békés megyére kell gondolni, a „görögdinnye hazájára”. Kiemelném a dinnye helyzetét, amikor meg tudtunk jelenni olyan mennyiséggel és minőséggel, ami példaértékű, és büszke vagyok arra, hogy ennek a kiváló gyümölcsnek a népszerűsítésének részesei lehettünk.

Ön hogyan biztosítja, hogy a vállalkozásához rendszeresen visszatérjenek a vevői?_MG_5164

Ez úgy lehetséges, hogy egy folyamatos, biztos minőséget tudunk nyújtani az áruház részére, és ezáltal a fogyasztók részére is. Így a fogyasztó tudni fogja, hogy mindig ugyanazt a megszokott jó minőséget kapja. Ezt úgy lehet elérni, hogy vállalkozásunk mindig a megfelelő módon csomagolja és jelöli az áruját, tehát a magyar áru az mindig magyar áru lesz, a fogyasztónak nem kell attól tartania, hogy esetleg nem hazai árut értékesítünk hazaiként.

Mi a következő kitűzött cél, amit még el szeretne érni és kitűzött vállalkozása elé?

Legfőbb célom a jelenlegi partnerekkel való hosszú távú kapcsolat kiépítése és a termelők elégedettsége, tehát amiért megdolgoztak, azt a pénzt meg is kapják, és amit megtermeltek, annak legyen egy biztos piaci helye. Másrészt fontos, hogy megbízhatóak legyünk és bármikor bármivel fordulhassanak hozzánk, valamint a Metro áruház szívesen dolgozzon velünk.

Ha nem lennének korlátok, milyen lenne álmai vállalkozása?

Ügyvezetőként azt mondhatnám, hogy legyünk minél hatalmasabbak, azonban én ennél egy kicsit földhözragadtabb vagyok. Fontos, hogy működőképesek legyünk hosszú távon is, hogy akár a vállalkozást a család tovább tudja vinni. Azt gondolom, hogy ennél többet nem szabad várni.

Mi fontos önnek az életben, kapcsolataiban, ami vállalkozását is meghatározza?

Az ember életében a legfontosabb a család; én két gyermekes apukaként elmondhatom, hogy ők minden boldogságot megadnak. A zöldségszakma nem a legkönnyebb terület, így sokat jelent nekem, hogy a feleségem ezt elfogadja, és ebben támogat, illetve a gyermekeim, akik még kicsik, de büszkék arra, amit csinálunk. Fontos még az emberekkel a kapcsolattartás, hiszen az emberi méltóság és akarat elismerésében ez segít. És azt gondolom, hogy ennek köszönhetően sikerült a céget versenyképesen működtetni, úgy, hogy az megállja a helyét a piacon.

Ha nem ezzel foglalkozna, mi lenne szívesen?

Nehéz kérdés, hiszen a mezőgazdaságban nevelkedtem és 2000 óta a zöldségszakmában tevékenykedem, tehát gyerekkorom óta sok szál fűz ezekhez. Ennek ellenére én egyházi vonalon indultam, tehát hitoktatónak, egyházi plébániavezetőnek készültem, ezután következett a zöldségszakma, ami megváltoztatta az irányt. Ha nem ezt csinálnám, valószínűleg továbbra is a mezőgazdaságban dolgoznék, szerintem termelő lennék.

Mennyire fontosak önnek a sikerben a partneri kapcsolatok?

Rendkívül fontos, hogy az áruházi igények kiemelten legyenek kezelve és a kollegáimtól is azt várom el, hogy egy emberséges, korrekt magatartással kommunikáló cég legyünk, és az áruházak megkapjanak minden olyan információt, amely segíti az ő munkájukat.

Ön már majdnem 15 éve a METRO beszállítója. Hogy érzi, a vállalatban partnerre talált vállalkozása sikeréhez?

Nagyon hálás vagyok a METRO-nak, mivel 2000 óta, amióta a zöldséggel foglalkozom, a METRO volt az, aki szóba állt velem, és lehetővé tette, hogy a szakmába betekintsek és az áruház beszállítója legyek, amelyre a mai napig szívesen gondolok vissza. Így az elmúlt 14 évben napi-heti szinten kapcsolatban álltam az áruházzal. Tehát sokat köszönhetek nekik, ami megmutatkozik a Paprika Kft. fejlődésében is, és remélem, hogy a METRO is olyan partnerre talált vállalkozásunkban, akiben maximálisan megbízhat, és aki maga is partner akar lenni.