Legyen a vásárlónk!

Igényeljen METRO kártyát!

Hilltop Neszmély Zrt. a METRO bor beszállítója

A kezdetek:

A rendszerváltásig móri állami gazdaságként működő borászat angol befektetőkkel Hilltop néven folytatta tevékenységét, Kamocsay Ákos főborássszal, aki a folytonosságot képviselte. A kezdetekben a cég Mórra gyűjtötte és ott palackoztatott számos magyar bort, és onnan exportálta Nagy-Britanniába.

A borászat létrejöttéről és a kezdetekről Kamocsay Ákos így mesélt: „A Hilltop későbbi alapítói számára kézenfekvő megoldás lett volna Móron maradni, de az akkori gazdasági és piaci környezet ezt nem tette lehetővé. Végül Neszmély mellett döntöttünk, ahol az egykori TSZ pincében, tízezer liternyi fémtartállyal, és 110 hektár rossz fajta-összetételű, elöregedett ültetésű szőlővel vágtunk neki a nagy kalandnak. 1993 decemberében sikerült megvásárolnunk a pincét, ezt követően tavasszal megindultak az építkezések.” 

A Hilltop név 

A Hilltop Neszmély Zrt. a kezdetekkor Interconsult néven működött. A névváltással kapcsolatban a főborász elmondta: „A borászat festői szépségű elhelyezkedése miatt egyik brit vevőnk javasolta házi bormárkájának nevéül a Hilltopot. Ennek nyomán született a Hilltop cégnév ötlete. Bár eleinte csak a vendéglátó helyeinkre, az étteremre és a szállóra használtuk a Hilltop elnevezést, később úgy gondoltuk, hogy ennél jobb nevet a borászatnak sem találhatnánk.”

Az első áttörés

A fenti történetből is kiderült, hogy eleinte külföldről érkeztek megrendelések, itthon nem ismerték a Hilltop borászat nevét és munkáját. Ez a helyzet 1996-ban változott meg, amikor a cég tudatosan megkezdte a belföldi értékesítési és marketing munkát. A hazai piacon az áttörést az 1997-es évjáratú cserszegi fűszeres hozta meg. Egy angol vevő ugyanis benevezte ezt a bort a világ egyik legnagyobb szabású borversenyére, az 1998-as Wine Challenge-re. A Hilltop legnagyobb meglepetésére a magyar cserszegi fűszeres elnyerte az év fehérbora címet, három másik – egy ausztrál, egy új-zélandi és egy chilei – bor társaságában, holott összesen 7500 bor indult a versenyen. Erre a nemzetközi sikerre a hazai borszerető közönség is felfigyelt, így a Hilltop Magyarországon is ismertté vált.

„A magyar közönség a cserszegit Woodcutters – „a Favágók Bora” néven ismerte meg. Ezt az elnevezést az egyik angol vevőnk adta ennek a bornak, sőt még a címkét is ők tervezték. Angol nyelvterületen ugyanis egyszerűen nem tudják kiejteni a cserszegi fűszeres szavakat, így találni kellett valami könnyebben befogadható elnevezést. Egy másik vevőnk egyszerűbben oldotta meg a problémát, ugyanis „kimondhatatlan szőlő” felirattal hozta forgalomba a cserszegit.” – mondta Kamocsay Ákos a Hilltop egyik legismertebb boráról. 

A Hilltop fajtaválasztéka


„Neszmélyre érkezésünkkor szinte kizárólag olaszrizling tőkéket találtunk a borvidéken– folytatta a főborász. Angliában azonban olyan fajtákkal kellett megjelennünk, amelyekre eleve létezett kereslet. Sokan csodálkoztak, mert olyan világfajtákat kezdtünk telepíteni, mint a chardonnay, sauvignon blanc, a pinot gris vagy éppen a fűszeres tramini. Szerintük nekünk is az autentikus magyar fajtákra kellett volna összpontosítanunk. Azonban a bor bizalmi termék, és mi az angol fogyasztókat céloztuk meg. Ha valaki nem ismeri a magyar borokat, nem ismeri a Hilltopot, és ráadásul a fajta is ismeretlen, akkor nem veszi le a palackot a polcról. Induló borászatként mással nem győzhettük meg a borkedvelőket, csak azzal, ha népszerű fajtákat kínálunk számukra. Később, a kezdeti sikerek után, már a Hilltop név is garanciát jelentett a fogyasztóknak, így Angliában ismeretlen fajtákkal is előrukkolhattunk. Mára már elég sok fajta nő a lejtőinken, hiszen vannak cserszegi fűszeres, irsai olivér, hárslevelű, chenin blanc, olaszrizling, királyleányka, pinot noir, merlot, kékfrankos, kék oportó, cabernet sauvignon, cabernet franc, malbec szőlőültetvényeink is. Nagyon fontosnak tartom, hogy a Hilltop saját szőlőből dolgozik. Két területen: a Duna kanyar környékén, Neszmélyhez közel és Szekszárdon termeljük borainkhoz a szőlőt, kihasználva az ültetvények földrajzi és területi adottságait."

A Hilltop Neszmély Borászat varázslatos világa

Kamocsay Ákos főborász szemével

hiltop_2
Még a kezdetekkor egy angol vevő nagyobb tételt rendelt a neszmélyi pincénkben, és a polcokról rendkívül gyorsan elfogyott a bor. Amikor a lefoglalt bortétel elfogyott. Jeleztük is ezt a tényt a megrendelőnek, aki kicsit élcelődve, kicsit meglepődve közölte: ő még olyat kelet-európai partnertől nem hallott, hogy egy tétel elfogyott volna…

Az őszinteség és a hitelesség az, amit tevékenységünk során maradéktalanul követünk.

Mindig a vásárló az első, és soha nem szabad csalódást okozni…

Ezért telepítettünk 560 hektár szőlőt, kiváló és változatos fajtákkal, ezért építettük XXI. századi színvonalú, 100 000 hektoliter kapacitású, korszerű borászatot és ezért dolgozunk folyamatosan nagy odafigyeléssel a mindennapokban. Híveink így megfizethető, megbízható, egészséges borokat fogyaszthatnak hétköznapokon is.

De mindez nem elég!

Borászatunk magas színvonalú munkájának, valamint egyedi mikroklímával rendelkező, prémium ültetvényeinknek köszönhető, hogy kiváló, komplex ízű, összetett hatású, telt borokkal vagyunk jelen a nagyborok szegmensében is. Ennek következtében nemcsak a mindennapokban, de egyedi, vagy ünnepi alkalmakkor is kiálljuk a próbát, az úgynevezett “kézműves” borászatokkal folytatott presztízsversenyben. Ezt bizonyítják a hazai és nemzetközi versenyeken elért nagyszerű eredmények is. 

Bár a Neszmélyi Borvidék adottságai kiválóak, mégis vannak olyan szőlőfajták, melyek más környezetet és talajt követelnek meg magunkat. A Hilltop tulajdonosai hisznek abban, hogy kiváló minőségű bort csak első osztályú szőlőből lehet készíteni, így borászatunk a felhasznált szőlő 99 százalékát saját ültetvényein termeszti. Ezek a szőlő ültetvények Neszmély mellett Kocson, Bátaszéken és Kesztölcön találhatóak. hiltop_03


A Neszmélyi Borvidéken bianka, chardonnay, chenin blanc, cserszegi fűszeres, hárslevelű, irsai olivér, királyleányka, olaszrizling, rizlingszilváni, sárga muskotály, sauvignon blanc és szürkebarát mellett tramini fürtöket érlel a nap.

A Bajához közeli, azaz Szekszárdi Borvidéken elhelyezkedő Bátaszék adja borainkhoz a a cabernet franc, a cabernet sauvignon, a chardonnay, a kékfrankos, a kékoportó, a malbec, a merlot, valamint az olaszrizling szőlőket.

Hilltop Neszmély Zrt. a METRO bor beszállítója

Neszmély közelében, Kocson találhatóak cabernet sauvignon, chardonnay, cserszegi fűszeres, hárslevelű, irsai olivér, nektár, pinot noir, sauvignon blanc és szürkebarát ültetvényeink. Ez utóbbi és a chardonnay szőlő is jól érzi magát Kesztölc egyedi mikroklímájában, de a merlot termelésünk is jelentős a Dunára tájolt lejtőkön.

Egy dolog azonban minden ültetvényünkön közös: szőlőinket is ugyanazzal a szeretettel gondozzuk, mint kész borainkat, mert számunkra a szőlő és a bor világa nem csak hivatás, de szenvedély is!

Bízunk benne, hogy az elegáns, de vidám hatású dizájn, mellyel palackjaink megjelennek a polcokon, sugallja filozófiánkat az általunk készített borokról. Jókedv, napsütés, tiszta zamatok, elegáns illatok, vagy dűlőszelektált boraink esetében, komolyság, mélység, szerteágazó zamatkavalkád. 

Ezek és a letisztult, egyszerű, elegáns megjelenés tükrözik azt a varázslatos világot, ami reményeink szerint Önt is meggyőzi arról, hogy érdemes a “Hilltop” termékeket választani.

A Hilltop Neszmély Borászat és a Metro áruházak kapcsolata


A Hilltop Neszmély Borászat és a Metro áruházak kapcsolata 1995-ig nyúlik vissza. Az eltelt évek alatt az együttműködés egyre erősebbé vált. A termés, a borok, a címkék folyamatosan változnak, de a forgalom tendenciája egyértelmű növekedést mutat. A szortiment is bővül, a vásárlók kívánságait, igényeit közösen vizsgáljuk és próbáljuk kielégíteni. A Metro számunkra jelentős bázis az ország területén található 13 áruházával. A vendéglátásban dolgozó partnereink a vezértermékeinket mindig jó minőségben és áron érhetik el az áruházakban. A beszerző kollégákon kívül folyamatos kapcsolatot tartunk az áruházban dolgozó sommelierekkel is. Munkánkat áruházi és beszerzési szinten is az együttgondolkodás jellemzi, folyamatosan törekszünk a forgalmunk emelésére. A METRO-ban olyan emberekkel találkozunk, akik jól értenek szakmájukhoz, a borokhoz. Mivel többen vannak, tapasztalataik összeadódnak, ezért egy közös kóstolás eredménye számunkra is iránymutató, jelzésértékű. Jó példa erre a saját márkás termékeink kiválasztása, közös fejlesztése. Jelenleg is folyik ilyen munka, az eredménye hamarosan látható lesz a polcokon!