Legyen a vásárlónk!

Igényeljen METRO kártyát!

A METRO nemzetközi története

A hagyományos elosztó nagykereskedelem képtelen volt kielégíteni a kisvállalkozók egyre növekvő és átfogó és gyors áruellátási iránti igényeit. Új értékesítési és vezetési módszerekre volt szükség. Az akkor kifejlesztett METRO értékesítési koncepció éppen ezeknek az elvárásoknak felelt meg.

1964-ben megnyilt az első Cash & Carry áruház Mühlheim/Ruhr-ban. Az ötletadó, kezdeményező Dr. Otto Beisheim volt.

A vállalkozás áttörést hozott az akkori nagykereskedelemben. Számos árucsoportot lehetett kapni egy helyen ( mindent egy helyen elv). A másik áttörést jelentette, hogy a korabeli katalógus áruházakkal szemben valamennyi termék azonnal elvihető volt és nem kellett rá várni, ez volt a cash & carry, azaz fizess és azonnal vidd - elv.

Az áruház kínálata lényegesen szélesebb és átfogóbb volt, mint az akkoriban hagyományos nagykereskedelmi egységeké, mivel különböző vállalkozók igényeinek kielégítése volt a cél. Ennek megfelelően az eladótér is nagy volt, 14000 nm. Ez akkoriban új dimenziónak számított. A cég azóta is töretlen fejlődést mutat, azóta is családi kézben van, Németországban tőzsdén jegyzett cég.

A Metro Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, elsőként lépett be a nemzetközi kereskedelmi vállalatok közül a magyar piacra, immár 13 áruházzal áll profi vevői szolgálatára az ország számos pontján teljes körű megoldásokat kínálva a kereskedelmi és gasztronómia tevékenységekhez.

A METRO Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, elsőként lépett be a nemzetközi kereskedelmi vállalatok közül a magyar piacra, immár 13 áruházzal áll profi vevői szolgálatára az ország számos pontján teljes körű megoldásokat kínálva a kereskedelmi és gasztronómia tevékenységekhez. Anyacége, a METRO Cash & Carry International a német központú METRO CSOPORT egyik értékesítési divíziója, amely a világ egyik vezető kereskedelmi cégcsoportja. A METRO Cash & Carry jelenleg 28 országban van jelen, több mint 750 áruházzal. A foglalkoztatottak száma világszerte 110,000 munkavállaló. A vállalat a 2012/2013-as üzleti évben 32 milliárd eurós forgalmat bonyolított le. A METRO vállalatcsoport 250,000 alkalmazottat foglalkoztat, 31 országban 2200 üzlettel van jelen a világ kereskedelmében; a 2012/13-as üzleti évben pro forma forgalma elérte a 66 milliárd eurót. A csoport jó teljesítménye az egyes önállóan működő értékesítési láncokon alapul; a METRO/MAKRO Cash & Carry mellett a csoport tagja a Real hipermarket lánc, a Media Markt és Saturn - amely európai piacvezető a szórakoztató elektronikai kiskereskedelemben-, valamint a Galeria Kaufhof áruházak. További információ a csoportról a www.metrogroup.de honlapon.